mandag, januar 08, 2007

MORS KOGEBOG

Hun troede, jeg havde glemt det, men hun burde jo kende sin mor efter 21 års bekendtskab.

Datteren havde før jul ytret ønske om en bog med mine opskrifter, alle dem, som jeg har på små lapper papir rundt omkring. Hun nævnte det også efter jul og efter nytår, men der var ingen kogebog i morges.
Næh for som hun burde vide, så udsætter jeg altid alt til sidste øjeblik, det kan jo altid nås….

Så i dag, mens de andre arbejdede og var i skole, gik jeg i sving. Alt imens der blev bagt brunsviger til formiddagskaffe, kartoffelboller og gulerodskage til eftermiddagskaffe, handlet ind til ønskemenuen i aften, lagt vasketøj sammen og vasket op, så skrev jeg som gal opskrifter ind (lidt havde jeg nået i forvejen).

Landmanden havde heldigvis tid til at laminere siderne, A4 mappen blev købt, forsiden nåede jeg ikke, for scanneren var gået i stykker, så billederne af den unge dame som 2-årig i køkkenet må vente med at blive forsiden i ”mors kogebog” Nu er den leveret med lovning på flere opskrifter.


tilføjelse: maleriet nedenfor er datterens gave til kæresten til jul med alle hans idoler

10 kommentarer:

  1. Hvor er du bare god. Bare det var mig. Jeg bad faktisk min mor om det samme, for nogle år siden, men hun siger at hun har alle sine opskrifter oppe i hovedet, så hun kan ikke lige sådan få dem ned på papir.

    Jeg håber dog stadig at hun får det gjort en dag.
    Din datter er en heldig pige :o)

    SvarSlet
  2. Super ide. Jeg maa have sagt det samme til min mor, saa kan det vaere jeg er heldig til naeste jul :-)

    Hvor er hun god til at male din datter - flot maleri.

    SvarSlet
  3. tak miss blue eyes og velkommen her. Nu hvor jeg er kommet i gang, synes jeg også det er en god idé
    ;-), og nu ligger de klar til at blive printet ud, hvis sønnen får samme ønske.

    SvarSlet
  4. Ja Susan, igennem årene har jeg nok fået samlet nogle af de opskrifter min mor har liggende, hun er jo ikke længere væk end en telefonsamtale ;-)
    og tak for roserne, de bliver givet videre, jeg synes også hun er god, men jeg er jo moderen ;-)

    SvarSlet
  5. Ja man er jo nok ikke helt objektiv som mor - men jeg synes hun er rigtig god.

    Cathrine er god til at tegne synes jeg - igaar var vi ude at spise med nogle danske venner og hun tegnede en tegning, som hun gav til dem. De blev ved med at tage den frem og kigge paa den, datteren paa 19 sagde - den skal vi altsaa haenge op naar vi kommer hjem. Saa bliver man glad og Cathrine blev 10 cm hoejere :-)

    SvarSlet
  6. det er så dejligt at se sine børn vokse,Susan, når nogen påskønner det, de laver. At tegne er en dejlig evne at have, de kan altid sætte sig et sted og fordybe sig.

    SvarSlet
  7. Hun er dygtig! Og kæresten har en god musiksmag :-)

    Sjovt nok har jeg puslet en del med noget tilsvarende - Andreas er jo snart ved at have en alder,hvor han kunne få brug for det. En kanon ide at laminere siderne - eneste problem er, så kan man jo ikke skrive egne kommentarer på :o) men nu laver jeg også altid OM på opskrifter, så det er nok et lokalt problem her... ;-)

    SvarSlet
  8. Det skal jeg sige til dem begge Lizelotte ;-) de er lige gået i seng efter jeg bankede alle i poker, jeg prøvede ellers at gamble højt, fordi jeg ville ud af spillet ;-)
    Du har fuldstændig ret med kommentarer, men de må så tilføjes efterhånden, måske skulle hun have en CD med ? Jeg syntes ihvertfald at mit lappe system er ved at gå i opløsning ;-)

    SvarSlet
  9. Det var da en herregod ide. Måske en ide til en velkommenhjem-gave? Bortset fra, at jeg ikke har så mange lappe-opskrifter. Men måske en samling af "udenopskriftrettersomergodeatkunneienhåndevending"?

    SvarSlet
  10. ;-) Conny, den synes jeg du skulle lave. Jeg er sådan en, der skal ha opskrift til at begynde med, og først senere begynder at eksperimentere, så jeg har altid en "udgangslap" ;-)

    SvarSlet