onsdag, april 01, 2009

FORÅRSFORNEMMELSER


Solen har været ovenud gavmild i dag, tøj er hængt til tørre udendørs og om lidt skal det ind og sprede frisk luft i huset. Her behøves ingen friskluft spray, vi tager den ægte vare.


Blomster fra gårdbutikken har hele dagen smilet til mig, nu er de kommet i krukker. Hver gang jeg har tænkt på at skulle købe nogle blomster, så har landmanden været af sted med kartofler, og så begaver de ham med smukke forårsblomster.


Indenfor har solstrålernes leg gennem vinduet øget humøret betragteligt. Jeg har endnu ikke fundet noget i bogen om vejrets indvirkning på mine neuroner, men jeg er heller ikke helt igennem den.

For femte onsdag i træk skal jeg ikke til kor, de første to gange var min egen skyld, men nu er det lige før jeg savner det. Til gengæld giver det mig mulighed for en travetur, mens solen belaver sig på at gå ned.

14 kommentarer:

  1. aaah det forår er altså helt fantastisk.
    weekenden skulle byde på sol og 17 grader.. mmmh:)

    /Mi Confesión

    SvarSlet
  2. Mi confesión, velkommen her og det var da en dejlig nyhed, jeg har ikke fået set vejrudsigt :-)

    Og du tager virkelige gode billeder, var lige over og kigge hos dig :-)

    SvarSlet
  3. Uhm, ja, glæder mig til weekenden. Så er der chance for at jeg kan få pudset vinduerne uden at fingrene falder af. :-D

    Skønne forårsbilleder - man bliver helt glad.

    Men skal lige høre engang, hvor du har kruset fra? Jeg har ét tilsvarende, fra London, men præcist i samme stil og med mit fag. Men teksten hos dig er på dansk?!???

    SvarSlet
  4. frk.bibo, det har været et prægtigt vejr. kruset er fra sygehus syds kiosk :-) men jeg har også set dem i imerco eller inspiration.

    SvarSlet
  5. Okey!!!! Jeg må da lige en smut forbi kiosken og lure - skal alligevel forbi med en seddel til kørselskontoret. ;-)

    SvarSlet
  6. Åh det sr hyggeligt ud... Jeg trænger SÅ meget til at sidde i solen. Der har ikke været så meget sol her i dag! :-/

    SvarSlet
  7. Ja det var skønne forårsbilleder!

    SvarSlet
  8. frk. bibo, god handel :-)

    Helle K, jeg har heller ikke siddet i solen, men gået derude og hørt fuglesang, det har jeg :-)

    Tak Donald :-)

    SvarSlet
  9. Hernede på Als var solen ikke ligefrem gavmild, tværtimod, men der var ikke så koldt, så man kunne da holde ud at være på terrassen(Mit rygerum).
    Dejlige billeder du har taget, det er i grunden fantastisk, som blomster kan få ens humør til at stige et par grader.
    Knus
    VIbeke

    SvarSlet
  10. Tak Vibeke, ja der skal ikke så meget til, så får humøret en tak opad :-)

    SvarSlet
  11. Jeg tror også på foråret nu. Det kan mærkes, duftes og fornemmes alle vegne. Det er skønt...

    SvarSlet
  12. Oline, det er nemlig skønt og når man går i byen, er der mange med is i hånden, det er et sikkert forårstegn :-)

    SvarSlet
  13. Det er så dejligt at mærke foråret nu - gik ude hele dagen igår med kun en sweater på ;-)

    Dejlige forårsbilleder du viser :))

    SvarSlet
  14. Tak Margrethe, også her røg jakken af :-)

    SvarSlet