mandag, april 13, 2009

PYHA

Sønnen skal øve med sit band i aften, så jeg tilbød at bage en kage.

Brunsviger lød ønsket.

Og ikke hvilken som helst brunsviger, næh det skal være den som børnenes dagplejemor i tidernes morgen gav mig opskriften på, og som er blevet bagt utallige gange.

Ups opskriften er væk, og jeg kan ikke huske den.

Så kom jeg i tanke om datterens fødselsdagsgave for to år siden, og ganske rigtig i min dokumentmappe lå opskriften.

Nogle gange har man lov til at være heldig.

7 kommentarer:

  1. Det minder mig om, når jeg finder lige det rigtige sted til et eller andet, og så lykkeligt glemmer den gode ide.

    SvarSlet
  2. Åh, hvor jeg kender det. Man kan ikke lige huske hvor det blev lagt sidst. Heldigt at du fandt yndlingsopskriften.

    SvarSlet
  3. Uha Sifka mind mig ikke om de steder, jeg har stadig noget, jeg ikke har fundet :-)

    Helle, meget heldig :-)

    SvarSlet
  4. Godt du fandt den, ellers så skriver du bare til mig en anden gang, vi fynboer er eksperter ud i brunsviger, det er vores nationalkage :)
    God dag

    SvarSlet
  5. Pernille, tak :-) men du ved godt, den kage skal være som den plejer at være ;-)

    SvarSlet
  6. Brunsviger ....du fik mig lige tilbage til barndommens land...hvor min mor (fynbo) bagte brunsviger til os...vi måtte skære os et stykke, lige hvor vi ville...så til sidst var der kun de yderste kanter tilbage ...MUMS :-)

    SvarSlet
  7. Anne, og mine børn har det minde at de fik en kæmpe stor bradepande brunsviger med en skål flødeskum helt for dem selv :-)

    SvarSlet