mandag, august 04, 2008

PAS PÅ

Flere udtrykker bekymring over vores motorcykelkørsel, men bare rolig, vi tager ingen chancer. Vi er begge enige om, at vi vil se noget, når vi kører, og det indebærer, at tempoet bliver sat efter det.

Den første dag i Østrig fik vi set, at andre ikke havde samme holdning. Vi kørte i Namloser Tal med de hundrede kurver, og vi blev konstant overhalet af italienske og tyske motorcyklister, som kastede sig ind i svingene, overhalede os lige før et sving osv. Landmanden havde læst, at der dør mange motorcyklister i alperne, og det forstår jeg godt med den kørsel. Overalt i alpelandet så vi plakater, som forsøgte at få farten ned.


Giv din skytsengel en chance.


Alpedrømmevejen.


Vi gav vore skytsengle chancen, og vi nød alpevejene med hårnålesving og alperoser uden at sætte sikkerheden over styr.

9 kommentarer:

  1. Jeg fatter simpelthen ikke at de tør - og de risikerer jo ikke kun deres eget liv - idioter!

    Jeg er så glæd for at høre at I passer på, (jeg var ikke i tvivl)

    SvarSlet
  2. At fart dræber kan vi hurtigt blive enige om...
    Men hvor er det dejligt at se, lidt anderledes sæt farten ned plakater :-D

    SvarSlet
  3. Får altså lidt ondt i maven af de der plakater... for selv om I (som vi) kører pænt og er forsigtige og agtpågivende og alt det der, så er det så forbavsende lidt der skal til, før det går galt. På den anden side ville jeg ikke selv undvære vores ture på motorcykel for de er en del af vores liv og vores måde at leve på. Men damn, man føler sig lille nogen gange...

    SvarSlet
  4. Ella, de sætter vore andres liv på spil også, det har du så evig ret i.

    Bambi, jeg syntes også de to plakater virkede godt.

    Kagekone, dine ord sætter fingeren på det ømme sted, men jeg har det som dig, jeg vil nødigt undvære de glæder, der er forbundet med motorcyklen.

    SvarSlet
  5. Det er dejligt at læse, at I passer godt på, Lene! Sikke en humoristisk fartkampagne: Giv din skytsengel en chance ... Men styrthjelmen med blod er ret rystende.

    SvarSlet
  6. madame, vi kunne også bedst lide skytsenglen, den anden bliver barskere, jo mere jeg ser på den.

    SvarSlet
  7. Advarselder var der nok af kan jeg se,hvorfor man ikke tager dem alvorlig, kan jeg ikke forstå.Men det er jo ikke bedere her hjemme.

    SvarSlet
  8. Jeg kender ikke landmanden, men jeg kender dig - så jeg er helt tryg ved jeres motorcykelkørsel. Du er nemlig en fornuftig kvinde, som kender til livets yderste grænser, så du behøver ikke udfordre heldet på mc'en.
    Idioter som risikerer både eget og andres liv skulle fratages retten til at køre overhovedet.

    SvarSlet
  9. Conny, næh mod tåber kæmper man forgæves.

    Helle, jeg er vild med at køre motorcykel, men netop fordi vi ikke tager chancer, det vil jeg ikke.

    SvarSlet