tirsdag, april 17, 2007

DET VAR GODT



I søndags var det datteren, der fik hjemve ved synet af morgenbordet på bloggen. I dag kunne jeg godt tænke mig at være i Paris.
Skype er en genial måde at holde kontakt på, så vi fik lige vendt tingenes tilstand.

Pompidou centeret er besøgt og et Monetmuseum lægger rum til tegneøvelser.

Søndagsmarkederne har hun også fundet.

Den danske kirke har nydt godt af lidt frivillig hjælp, og hun og veninden er med i koret.

Parkerne i Paris bliver flittigt besøgt, men som den ægte vendelbo, hun er, savner hun Vesterhavet.

Moster alias min lillesøster kommer snart på besøg, hun har også boet i Paris, så de kan udveksle oplevelser og gå på opdagelse.

Uh jeg gad godt komme derned igen.

10 kommentarer:

  1. Det gad jeg også godt, vi var dernede i maj sidste år

    SvarSlet
  2. Det er sjovt, som vi kommer til at holde af Vesterhavet, når vi kommer udenlands.
    Vi får øjnene op for det derhjemme på en helt anden måde :-)
    Jeg kan også huske længslen efter blæsevejr, skyer og lugten af våd jord efter en lang periode med himmelsk sommer i det sydlige.

    SvarSlet
  3. Paris ER en dejlig by.
    Jeg var i Berlin i påsken. Bare 3 dage, og man har energi nok til at knokle en måned igen.
    Og det er sjovt så meget grønt, der er i storbyerne. Berlin er også fyldt med træer og parker, så man har slet ikke følelsen af at være i en millionby.
    I Paris er der jo også skove og parker. Faktisk skal man jo ud til de kedelige forstæder, for at få den der klaustrofoniske fornemmelse af at være "spærret inde" i en stor by med alt for langt til havet :-)

    SvarSlet
  4. Dejligt, hun har det godt! Personligt foretrækker jeg London fremfor Paris, men det er jo godt, der er noget for enhver.

    Skal lige høre dig, om du glemte det med opskriften el. hvordan?

    SvarSlet
  5. Krebinde, vi må leve på minderne;-)

    Henning velkommen her - ja selv vores have er nu tiltrækkende, men hun bor også i en lejlighed med vinduer ud til en lysskakt. Berlin kunne jeg godt tænke mig at opleve, vores søn var på studietur der, og før turen var der brok fra hele klassen, bagefter så var Berlin bare kanon.

    SvarSlet
  6. Deborah, der er også dejligt i London, det er ved at være 31 år siden jeg arbejdede i Oxford, så jeg kunne godt tænke mig at gense England, men der skulle være hundedyrt.

    Jeg har altså sendt opskriften til dig på den mailadresse, der står inde på din blog.

    SvarSlet
  7. Tak Lene

    Ved ikke, hvad der er gået galt, for jeg har intet modtaget. Gider du prøve igen?

    SvarSlet
  8. Det er gjort Deborah :-)

    SvarSlet
  9. FLOT maleri. Dejligt at se.
    Og gode tips til Paris, hvor jeg tager til i morgen fredag kl. 14.01 fra stationen! Uh, jeg glæder mig.
    Skype er en fantastisk ting. Hyggeligt at kunne komme i kontakt sådan lige.
    Og også hyggeligt at være savnet, ik?

    SvarSlet
  10. Conny glæd dig, jeg håber I får en rigtig god tur.
    Maleriet er nu Monet himself der har begået, og det er købt i butikken ved Monets have som plakat, hænger lige ved siden af min computer og gør mig glad med sine farver.
    Savn er godt, man lærer at skønne på det man har :-) det har hun nu ikke problemer med, jeg synes hun er god til at sætte ord på sin glæde ved os.

    SvarSlet