torsdag, april 26, 2007

EN STILLE MORGENSTUND

Morgenen har altid været lidt min egen. Mine to børn har lige fra de var små været gode til at lege og beskæftige sig selv (måske en følge af at bo på landet uden mulighed for legekammerater tæt på)
Så selv om de måske vågnede tidligt, og jeg var kommet sent i seng pga. fast aftenvagt, havde jeg mulighed for at sidde lige så stille med en kop te og en bog og langsomt komme i gang.
Da jeg så valgte at arbejde i landbruget blev morgenstunden mere hektisk, børnene skulle være i dagpleje/børnehave senest kl. 8, så jeg var hjemme og klar til sortering 8.15.

De dage, hvor vi holdt fri, nød vi desto mere, vore børn har altid kunnet sove længe, fra de var omkring 2-3 år, så jeg fik igen mulighed for at sidde og læse lidt.

I dag gav jeg mig selv lov til at læse Arne Dahls Europa blues færdig, jeg kunne have valgt at sove længere, men det var skønnere at ligge i sofaen og læse.

Planen var havearbejde fra kl. 9, men hukommelsen slog heldigvis til og mindede mig om et momsregnskab, der skulle være færdig. Så nu sidder jeg på kontoret og bogfører bilag efter bilag. Min hjerne er lidt sløv i dag, jeg er nødt til at slå flere kontonumre op end normalt, men mon ikke når jeg er kommet op i omdrejninger, det hele så går lidt mere gelinde.


I spanden i bryggerset står gule blomster og gør mig glad, de skal snart erstatte de visne blomster i stuen. Og forhåbentlig når jeg lidt i haven i eftermiddag/aften.

8 kommentarer:

  1. Ha' en skøn dag, Lene - den bliver varm og dejlig. Lige til at sidde på terrassen med en kop te og en god bog. Man SKAL jo ikke altid lave noget, vel? ;-)

    SvarSlet
  2. Hav en rigtig dejlig dag, Lene - vi glæder os meget til at se jer dér til maj!

    SvarSlet
  3. Ikke lokke Liselotte, for jeg er meget nem at lokke :-)

    Vi glæder os også meget Lizelotte

    Og god dag til jer begge herfra mit lille kontor :-)

    SvarSlet
  4. Hyg dig med Arne, når du giver dig selv lov igen - han er dejlig ;-)

    SvarSlet
  5. Det er han nemlig Ella, men jeg tror desværre, jeg er ved at være igennem hans bøger, men så er der min fødselsdagsgave Stieg Larsson, ham glæder jeg mig til at læse.

    SvarSlet
  6. Stieg Larsson er spændende. Jeg slugte den første, men underligt nok gik jeg død i nummer to. Nu må jeg så se, hvordan det kommer til, at gå med den tredje og sidste.

    Læsning er dejligt og for mig en nødvendighed. Jeg trives ikke uden en daglig portion bogstaver.

    SvarSlet
  7. Sifka -De fleste bøger kræver en vis tålmodighed i starten, ihvertfald når man er mig, jeg er i gang med bogen, og synes den var lidt drøj til at begynde med, men nu har den fænget mig.

    SvarSlet
  8. Jeg er lige blevet færdig med Selma Lagerlöfs erindringsbog Mårbacka. Den er skøøøøn - især når man er lidt svenskofil som jeg er.... Jeg MÅ have fat i resten af hendes erindringer!!

    SvarSlet