lørdag, april 28, 2007

SANG PÅ ARBEJDE

I går var en god dag på arbejde, jeg synes, at jeg leverede noget viden og jeg fik også selv noget viden puttet i rygsækken. Jeg sang på arbejde, men jeg skyndte mig at lukke døren, for det var led i et forsøg på at øge en gammel dames vågenhedsniveau.

Nogle hjerneskader gør, at man så at sige mangler strøm på batteriet, og da er vi nødt til at gøre noget uventet, eks synge, snakke højt, klappe i hænderne, trække gardinet fra hurtigt etc. Jeg har sågar hørt om en person på et genoptræningssted, hvor hun blev kørt hurtigt udenfor og ind igen i sin kørestol, så at de forskellige luftfornemmelser vækkede hende og gjorde hende klar til eks. at spise morgenmad. Min sang udrettede ikke noget, nok mere fordi der højst sandsynligt her var tale om en kombination af sløvhed pga. medicin, patientens almene tilstand/alder og hjerneskadens påvirkning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar