tirsdag, april 24, 2007

EN DEJLIG DAG

Kartoffellæggeren er kørt frem i gården, det er nu blevet tid til kartoffellægning. Det signalerer, at vi er ved at være over halvvejs med forårsarbejdet, kartoflerne er det sidste, vi sætter, sædekornet er i jorden, markerne bliver løbende gjort klar til kartoflerne, så nu er det nu.


De små indlæg i skålene, der fører kartoflerne skånsomt ned i jorden, er gjort rene og bliver nu sat i.


Kameralinserne bliver gjort rene, så landmanden kan følge med i, at der hele tiden er kartofler på skålene. De gør også, at han ikke skal dreje sig hele tiden, men kan koncentrere sig om at kigge frem og til siden.



Lige om lidt går det løs, jeg tror, jeg vil med en tur, strygetøjet render jo ingen steder.

4 kommentarer:

  1. For en fantastisk maskin. Nydelig og rød. Lykke til med vårarbeidet.

    SvarSlet
  2. tak skal du ha Hege, vi nyder at vejret er med os i år.

    SvarSlet
  3. Jeg har altså set en gård indefra, så jeg er ikke bare en eller anden storbybedouin, der aldrig har set en ko i virkeligheden ;-)

    Men, det her er altså interessant. Jeg får pludselig ny viden og indblik i noget, der er helt forskellig fra min hverdag. Fedt.

    SvarSlet
  4. Sifka, det er jo det der er sjovt her i blogland, jeg synes også jeg får så mange facetter af livet rundt omkring. :-)

    SvarSlet