søndag, maj 16, 2010

EN KOLD VIND

Eftermiddagen blev brugt på motorcyklen, og jeg skal hilse og sige, at det var koldt, og at jeg havde for lidt tøj på.

Men vi kom til Grenå, hvor gode motorcykelbekendtskaber også var forsamlet, her blev vi bænket i en varm stue omkring et veldækket kaffebord med hjemmebagte boller, kage og æblekage.

Snakken gik livligt, og selvfølgelig blev der også sparket dæk og beundret maskiner, helt som det plejer at være.

Den ekstra trøje blev iført, og så drog vi op gennem Jylland i silende regnvejr, jeg holdt varmen, men herhjemme er der tændt op i brændeovnen, det er jo som en kold efterårsaften.

Gudstjenesten måtte jeg kigge langt efter, biluheld på motorvejen betød alenlange køer og sen hjemkomst, i stedet for læser jeg en bog , mens landmanden er gået på jagt.

Og ferieplanerne begynder at rumstere, jeg kigger på campingpladser i Normandiet, jeg kigger på andres hjemmesider om steder i Normandiet, og lige pludselig falder det hele på plads, og allerhelst da med godt vejr :-)

Sådan en søndag aften ved brændeovnen er slet ikke så ringe endda.

9 kommentarer:

  1. Litt kjedelig å sitte på motorsykkelen å fryse. Godt med litt ekstra klær. Vi frøs litt forrige søndag. Godt å komme hjem å fyre litt da ja.
    Ha en god kveld :)

    SvarSlet
  2. Nej det er slet ikke værst, at sidde indendøre i aften:)
    Fortsat god aften til dig.

    SvarSlet
  3. Det lyder godt nok friskt at tage på MC-tur i det vejr vi har haft i dag, brændeovnen er velfortjent. Her buldrer den også stadig, på trods af datoen.. :-))

    SvarSlet
  4. Det lyder som en god dag! Dejligt med den slags sommerferie planlægning!

    SvarSlet
  5. Tak Astrid, ja brændeovnen er rar i disse dage :-)

    Tak i lige måde Oline :-)

    Inge, bortset fra for lidt tøj var det nu skønt at komme ud at køre :-)

    Anne, ferieplanlægning er en herlig ting :-)

    SvarSlet
  6. Lene, jeg var så spændt på om I var kommet afsted på motorcyklen. Inden vi nåede af hus, fik vi uventet besøg af vor hollandske datter og hendes kæreste (på motorcykel) og de fortalte, at det havde været hundekoldt at køre hertil. Derfor blev det ikke til en fællestur for os alle 4, men i stedet lidt hygge indendørs.
    Men det bliver snart bedre tider, det er jeg sikker på.
    Skønt med en ferie i Normandiet, som jeg først har "opdaget" efter jeg er flyttet herned og nu kan jeg ikke få nok af Normandiet.

    SvarSlet
  7. Hvor lyder det sejt med en tur på motorcykel i det vejr. Håber ikke det blæste så meget som her.
    Jeg havde også tændt op i brændeovnen i værkstedet, hvor det var hundekoldt. Det er dejligt med ferieplaner. God mandag til dig, Lene:-)

    SvarSlet
  8. Jeg har altid undret mig over, at mænd sparker til dæk, når de står ved siden af deres elskede transportmidler og taler sammen?

    Normandiet kan I godt glæde jer til. Vi var der i 2002, og det var en dejlig tur. Vejret er nogenlunde lige så ustabilt som i Danmark, men til gengæld bliver det ikke så ubehageligt varmt.
    Et kig ind i Monets Have (og hus)kan anbefales.

    SvarSlet
  9. Anette, hundekoldt var ordet :-)
    Vi glæder os til at opdage Normandiet :-)

    Tak i lige måde ravheks, brændeovnen har været en gave i disse dage :-)

    Ellen, det hører sig til :-)
    Monets have vil jeg gerne gense, det er det vestligste jeg har været :-)

    SvarSlet