lørdag, maj 15, 2010

SÅDAN EN DAG 2

Nattevagten gik godt, forbavsende godt; der var stille og roligt, og normalt ville det medføre en træthed og søvnighed, som ville styre nattens forløb. Sådan gik det ikke i nat, måske var det de 5 timers søvn på forskud, der gjorde udslaget, det har jeg i hvert fald aldrig kunnet før.

Jeg var så heldig, at jeg havde en rutineret nattevagt ved min side, og vi fik en del snak om, hvordan det var at være fast nattevagt. Hun trives med det, havde aldrig prøvet det, før hun søgte en stilling hos os. Planen var dengang, at hun ville prøve at komme på dagholdet, når først hun var kommet inden for murene, men det har hun slet ikke lyst til nu. 7 dages arbejde, 7 dages fri  giver en frihed i forhold til det at være familie med børn i skolealderen.

Powernap er blevet en af de måder, der giver en bedre tilværelse som en af nattens arbejdere. I nat nåede vi begge 45 minutter i en god hvilestol, jeg sov faktisk ikke, men slappede af.

Til gengæld har jeg ikke kunnet sove i dag, det er blevet til 3 timer, så jeg tager det stille og roligt, går stadig rundt i morgenkåben. Jeg kender mig selv, jeg ved, at sådan en dag kunne jeg sagtens ryge ned i et dybt mørkt hul, jeg får svært ved at se de lyse sider, så jeg siger ingenting, drikker te, læser aviser og skyder alle selvnedgørende tanker væk.

Udenfor bliver det grønnere og grønnere, regnen fremkalder det bedste i planterne. Nede ved søen har et rørhanepar bygget rede sammen med alle ænderne. Landmanden ser meget, når han kører på traktoren, rådyrene gider ikke flytte sig, ænderne svømmer videre i søen, han har i sandhed fået opbygget et dejligt område for dyr, fugle og mennesker.

Måske skulle jeg tage regntøjet på og gå en tur?

IMGP0614

9 kommentarer:

  1. Regnen er ikke nået hertil - endnu, men det blæser meget fra vest. Du må lidt ud i luften, Lene:-)

    SvarSlet
  2. Ravheks, har været lidt ude og nyde den skønne luft og plukke lidt blomster :-)

    SvarSlet
  3. Her har det været regn hele dage, godt at du kom ud og fik lidt luft og lidt blomster

    SvarSlet
  4. Pernille, det regner stadig men stille og roligt, håber det får regnet af til i morgen, hvor vi skal på motorcykeltur :-)
    god aften til dig :-)

    SvarSlet
  5. Regnvejr på den måde vi får det nu er egentlig ok - sådan på den våde måde ;)

    SvarSlet
  6. Jeg håber, at du fik travet dig en tur i regnen og er parat til at hygge dig i aften.
    Jeg læser lige, at I skal på motorcykeltur i morgen, det er ved at være længe siden, der har været vejr til det hernede. Men nu må det da snart være slut med al den regn, så vi kan komme afsted igen.
    En fortsat rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
  7. Helle, det er nemlig ok, og man kan fint gå tur i det :-)

    Anette, jeg krydser fingre for godt vejr i morgen og tak i lige måde :-)

    SvarSlet
  8. Jeg har før arbejdet nat, men havde svært ved at vende mig til det, det var mest maven der var vrøvl med, men jeg kan godt følge dig, det kan være svært at sove når resten af området er vågen.
    God aften.
    Michael

    SvarSlet
  9. Tak i lige måde Michael, fysiske reaktioner på en unormal døgnrytme sker ret ofte.Normalt sover jeg godt selvom resten af huset er vågen, men ikke i går :-)

    SvarSlet