søndag, maj 09, 2010

TERRASSETE

Solen skinner udenfor, dagen begynder langsomt, der er ingen vækkeure, som kalder til aktion klokken meget tidlig.

DSC01608

Boller fra fryseren bliver lunet, avisen fra i går læses.

Et brusebad, en tur til byen med et telegram, naboens søn skal konfirmeres. Nye aviser kommer med hjem.

DSC01618

Solen skinner stadig, vasketøj kommer ud at hænge.

Jeg vil nyde den første kop te på terrassen i år, før computeren kalder.

DSC01611

DSC01614

I morgen skal jeg undervise sygeplejersker og enkelte terapeuter på et efteruddannelseskursus , hvad jeg vil sige, har jeg inde i hovedet, nu skal det udmøntes i undervisningsmateriale. Og bagefter skal jeg på jagt i Hune efter tøj; jeg er på usikker grund i morgen, så vil jeg ikke stå og tænke på mit gamle udslidte tøj, derfor SKAL jeg have fundet noget pænt hverdagstøj.

God søndag til jer, forhåbentlig med masser af sol og muligheder for at være udenfor.

4 kommentarer:

  1. En herlig overskrift! God jagt - ja, det betyder faktisk noget, at have fornemmelsen af at være klædt ordentligt på, helt bogstaveligt! God jagt.

    SvarSlet
  2. Håber du finder en masse dejligt tøj :-)
    Og sikke en himmel I har- her er det gråt og koldt.

    SvarSlet
  3. Tak Charlotte, det betyder noget at føle sig forberedt, også tøjmæssigt. En elevkammerat (og du kender hende) fik job som undervisere, og jeg kan stadig huske histrorien om, at hun måtte indkøbe helt ny hverdagsgarderobe. Vi sygeplejersker kan jo komme i det gamle tøj på arbejde og skifte til uniform. Og ofte bliver det så det pænere tøj til fest, vi altid køber, hvorimod ganske almindeligt pænt hverdagstøj ikke indgår i vores garderobe :-)

    SvarSlet
  4. Tak Miri, det håber jeg også. Jeg blev lidt forårskåd og lod terrassedøren stå åben, nu fortæller min hals mig, at jeg var lidt for vovet :-)

    SvarSlet