mandag, maj 10, 2010

KULDE

Egentlig var jeg ikke klar over, hvor spændt jeg havde været på denne undervisningsseance før bagefter.

Jeg faldt sammen som en slatten karklud og sov ½ time på den ene side, og før jeg fik vendt mig om på den anden side, gav uret signal om, at det var aftensmadstid. Nu er den ene landmand fodret af, den anden kommer ind senere.

Landmanden har også sørget for lidt arbejde til mig til at få varmen på efter sådan en lur, de lover frost i nat, så der er nogle roser og rhododendronbuske, der skal have lidt overtøj på. Heldigvis ligger der bjerge af flis bag gården, så nu vil jeg tage min trillebør, gå ud i aftensolen og den skarpe vind og få dækket de sarte planter til. Forhåbentlig klarer mirabelleblomsterne sig, de har netop foldet sig ud og er et smukt syn mod den blå himmel.

6 kommentarer:

  1. Håber dine planter overlevede natten. Her har vi været frostfrie, heldigvis. Jeg kan se, at jeg i går glemte at lukke døren til drivhuset. God tirsdag til dig.:-)

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Ravheks, og landmanden siger at jeg ikke kan se det endnu om alt har klaret frosten :-)

    SvarSlet
  3. Godmorgen, Lene - tænk, har vi har frost, jeg bliver helt bekymret for mine roser. Håber du har sovet godt efter den lange dag i går.
    Ha' en dejlig tirsdag :-)

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde Madame :-) Her i mosen er der altid mere frost end andre steder, så når de landsdækkende melder om 2 graders frost, så ved vi godt, at den kan komme længere ned hos os. Jeg håber både dine og mine roser overlever :-)

    SvarSlet
  5. De snakker ogsaa om nattefrost her - midt i MAJ!

    SvarSlet
  6. Tina, nattefrost har vi også af og til i Juli måned ;-)

    SvarSlet