fredag, maj 14, 2010

JEG VIL UD, UD UNDER ÅBEN HIMMEL

Det er sådan set en overdrivelse, det jeg skriver. For ordet vil passede ikke, men sygeplejersken ordinerede en travetur på 5 km til kvinden, som bare lå i sofaen.

Men da jeg var derude under åben himmel, så nød jeg det, nød luften, nød skyernes formationer på himlen, nød det sparsomme lys, de lod slippe igennem.

Det ser ud som om mine 5 aller sarteste rhododendron buske klarede frostnatten, knopperne står i hvertfald på spring. Resten af rhododendronbedet står også klar til udspring.

Mirabelletræerne kappes om at vise det smukkeste hvide blomsterflor.

Kroppen fik sin medicin både motorisk og sanseligt, slet ikke så ringe sådan en halvkold majaften.

Ha en god dag om du som jeg skal arbejde eller du holder fri.

IMGP0616

8 kommentarer:

  1. Og hvorfor er det så så svært at komme op af sofaen, når man nu egentlig godt ved, at det vil være dejligt?

    SvarSlet
  2. Dørstokkmila kan vera temmeleg lang, men så er det så godt når ein bare kjem seg ut.

    Ein god dag til deg og.

    SvarSlet
  3. Godt der er en sygeplejeske på matriklen også, når nu vejret ikke er særligt befordrende og lokkende i disse dage :0)

    Fantastisk billede Lene hvordan har du lavet spejeffekten??

    SvarSlet
  4. Hej!! Herlig og smukt træ.
    En god weekend til dig.
    Lisbeth :-))

    SvarSlet
  5. Og når man først er kommet afsted så er det så dejligt :-)

    SvarSlet
  6. Herlig blomstring hos deg.
    Det er godt med en gåtur.
    Det burde en vel egentlig hatt hver dag. Men nå kjenner jeg at jeg ikke kan gå noe særlig på asfalt lenger. Så da må turene legges til skogsterreng.
    Håper kveldsvakten gikk bra.
    Ha en god lørdag :)

    SvarSlet
  7. Eva, kunne vi løse den problemstilling, så ville vi blive rige :-)

    Tak Ruth og godt gået, Preikestolen er et godt mål :-)

    FrkSolhat, det er godt at kunne hive hende frem :-)
    Jeg skriver indlæg i windows live writer, der findes den effekt :-)

    Tak Lisbeth og en god weekend til dig også :-)

    Marianne, det er jo det, det er :-)

    Tak Astrid, jeg nyder også skovture mere end asfalt, men skoven har jeg ikke lige i nærheden :-)

    SvarSlet
  8. ....tak for tippet Lene :0) Jeg må på jagt .......:0)

    SvarSlet