fredag, maj 14, 2010

HÅBER DU KAN SOVE

Nattevagten gik hjem med feber i morges, så vi var godt klar over, der skulle findes en afløser til i nat. Der er en sygeplejerske og en assistent på vagt, så sygeplejersken skulle være en af vore egne og ikke en af de nyeste på afdelingen.

Jeg bliver ofte skånet i ekstravagter, fordi jeg har møder og undervisning på hverdage. Normalt er jeg aldrig i nattevagt, det er vist knap 2 år siden, jeg sidst prøvede, men jeg ville hellere i nattevagt end tage en dagvagt i morgen.

Dagvagten gik sin gang, jeg nåede alt, inklusive stuegang inden jeg gik hjem 13.30, dvs frokosten nåede jeg ikke, den tog jeg herhjemme, og så gik jeg i seng.

Jeg er lige vågnet, knap 5 timer har jeg sovet, landmanden slår græs udenfor, solen skinner, og nu er der lavet små bøffer, lunet boller og skåret grøntsager til en omgang burgere.

Om 2 timer kører jeg på vagt igen, ha en god aften.

IMGP0620

8 kommentarer:

  1. Rigtigt god arbejdslyst.

    Jeg håber, du kan holde dig vågen og så synes jeg, det må være hårdt at arbejde så mange timer inden for et døgn.

    SvarSlet
  2. Lene, jeg håber at du må få en rigtig god vagt til trods for få timers søvn. Jeg kan godt huske hvordan det var med de uventede vagter, jeg har arbejdet i vagt igennem 18 år.
    Sov godt i morgen.

    SvarSlet
  3. Det lyder lidt hårdt, Lene! Jeg synes jo ikke selv, det er sjovt med nattevagter, og det bliver og værre med alderen. Jeg håber du klarede vagten og sover sødt til du er udhvilet!

    SvarSlet
  4. Håber du har fået sovet bare lidt! Og at du nu kan holde week-end!

    SvarSlet
  5. Håber du havde en god vagt, og at du sover sødeligt nu :-)

    SvarSlet
  6. Puha, Lene, det lyder noget hårdt.
    Det er svært at vende op og ned på dag og nat, men det kender du jo.
    Håber du lige nu ligger og sover en velfortjent søvn.

    SvarSlet
  7. Jeg kan ikke finde ud af, hvad du laver nu - arbejder eller sover - men uanset så ønskes du en god lørdag :)

    SvarSlet
  8. Tak Tine, normalt er det absolut ikke det, jeg er bedst til, men det gik godt :-)

    Tak Anette, natten gik godt :-)

    Tak Madame, udhvilet vil jeg ikke kalde mig, men det er OK :-)

    Tak Fru koch, jeg holder weekend og kan ikke se støvet ;-)

    Tak Mragrethe, jeg er oppe og søvnen blev så som så, men så kan jeg nok bedre sove i nat :-)

    Tak Ravheks, jeg nød natten men er glsd for det kun blev en :-)

    Tak Helle og en god lørdag til dig også :-)

    SvarSlet