onsdag, maj 23, 2007

TIDLIGT I GANG

Fra terrassedøren høres traktorens brummen, landmanden er allerede ude, der skal sprøjtes for ukrudt i kartoflerne.

Fasankokkene skryder højt og inderligt fra morgenstunden af, og rhodendendron buskene har flittigt besøg af humlebier og bier? eller hvepse? Jeg kan nemlig ikke se forskel.


Indenfor belønner min clevia mig med smukke blomster og udenfor skinner solen og lover godt vejr.


Ha en god dag, sådan en morgen kan man kun blive i godt humør af, også selvom jeg skal tidligt op og på arbejde :-)

7 kommentarer:

  1. Hej Lene
    Vejret er også aldeles skønt her. Det er dejligt at gå en morgenrunde i haven for at lytte og skue.
    Min Clicvia, hjembragt fra Tenerife, er lige afblomstret.
    Håber du får en dejlig arbejdsdag.

    SvarSlet
  2. En rigtig god arbejdsdag til dig ønskes her fra sydvest :-)

    SvarSlet
  3. Du har helt ret og i rigtig lige måde:)

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder....og ham den der "fætter" der sidder i din Rhododendron er en hveps=gedehams=hader den til august - du kan kende dem på striberne og "hvepsetaljen"
    Ha' en dejlig dag med og uden hvepse og bier, men med det skønneste solskin

    SvarSlet
  5. tak for kommentarerne og tak for oplysningen moster tulle. Min arbejdsdag gik rigtig godt, håber det samme er tilfældet for jer, også de hjemmearbejdende :-)

    SvarSlet
  6. det var lige godt sørens. at se en hveps i en blomst.. sjældent syn. mon den har fundet en dråbe vand, eller noget.
    bierne er halvt så store, buttede og mere brune og langpelsede og det er ikke dem, der svirrer rundt om maden. hvis du nogensinde oplever en bisværm, hvad det er sæson for, altså en flok bier, der har forladt deres bo eller stade, skal du ikke blive bange. de har fyldt deres maver med honning ingen afrejsen, og når den er fyldt, kan de ikke bukke sammen og stikke om du så klapper dem. det er derfor man puster røg ned i stadet, når man kigger til dem. så går de i flugtberedskab og fylder maverne.

    SvarSlet
  7. Tak regitze, nu vil jeg holde vejret og studere dem nærmere :-)for jeg vil gerne blive klogere på dem.
    Men den her hveps, den drønede rundt til blomsterne, og det er ikke første gang jeg har set det, så måske er det en speciel moseart :-)

    SvarSlet