søndag, maj 06, 2007

TOUR DE FRANCE MÅSKE?

Landmanden mente, at når Liselotte kunne fotografere i en bil på en motorvej, så kunne jeg vel også fotografere på en motorcykel!

Når mennesker har tillid til en, så får man jo lyst til at prøve.

Årets første tur med BMW MCklubben i Nordjylland startede i Nørresundby, Michael havde lagt ruten, og vi var 19 personer, som var klar til at blive ført rundt på små veje.

Først gik turen til Gjøl Havn, der var konfirmation i byen, så flagene vejede overalt, det var et festligt syn. Hovedgaden i Gjøl er ufattelig lang, man kører og kører, men til sidst nåede vi havnen. Motorcykler på en havn trækker folk til, og gamle mænd og små børn står side om side og drømmer. Man får altid en god snak.


Så gik turen forbi Gjøl bjerg, over dæmningen, forbi Oksholm gods og videre ned gennem Fosdalen til Slettestrand, hvor næste pause var.




Så nu får I også et billede af krappen på min blog.


Indtil nu havde landmanden og jeg været på kendt område, de her veje har vi kørt før, men turen af små veje til Aggerssund broen og videre til Sebbersund var ukendt område. Det var store bølgende rapsmarker, små byer, små snørklede veje og skøn natur.

Kaffe og lagkage blev indtaget på Sebbersund kro, og så nåede vi lige hjem, inden regnen begyndte. Det må gerne regne, jorden har brug for det, og vi kan jo sidde herinde lunt og godt og blive varm igen. Nu må jeg da snart få lært at tage ekstra tøj med, så jeg ikke er så forkommen, når vi kommer hjem.

13 kommentarer:

  1. Hej Lene.
    Det var sandelig godt, regnen ikke kom, før I var kommet hjem. Vi længes i den grad efter vand, vi har ikke fået vand i umindelige tider.
    Nyd aftenen under et lunt tæppe.

    SvarSlet
  2. Åh hvor har I da nydt det. Det ser rigtig dejligt ud. Det er altid rart at være afsted med nogen der har en fælles interesse og det er modsat også altid godt at komme hjem i sofaneseren igen. Nyd det når du har fået varmen.

    SvarSlet
  3. Kaja, det regner stille og roligt, og med den hårde vind de lover i morgen, så er der chance for,at vi ikke får jordfygning nu.

    Fru koch - det var godt og efterhånden kender vi mange, og så bliver det endnu mere hyggeligt.

    Og jeg har fået varmen, en kop te, besøg af dejlige mennesker og stearinlysenes varme gjorde deres.

    SvarSlet
  4. Godt du ikke tabte kameraet, Lene :-)

    SvarSlet
  5. Lizelotte- det var jo netop det, der var mit skrækscenarie.Men det mest besværlige var at få handskerne af uden at tabe dem, og tit var motivet så smuttet :-)

    SvarSlet
  6. Imponerende. Tage billeder på en MC.

    Og det ser ud til at have været en skøn tur.

    SvarSlet
  7. Det var en rigtig god tur fru green. Jeg er også selv lidt imponeret over så gode de blev, for det var svært at se motivet, mens vi kørte :-)

    SvarSlet
  8. Bortset fra motiverne er det jo helt paparazzi! God stil, gode billeder.

    SvarSlet
  9. tak Sifka og bare rolig jeg bliver aldrig paparazzi :-)

    SvarSlet
  10. Jeg har for en menneskealder siden været på Gjøl kro. Min fætter var indehaver af stedet. Tilsyneladende ligner det sig selv. Hvad angår fætteren, ja det står hen i det uvisse.

    SvarSlet
  11. Palle, jeg har endnu til gode at besøge kroen, men jeg mener et ungt par lige har overtaget stedet efter en mand (din fætter måske)
    Det ligger smukt med udsigt til fjord og havn.

    SvarSlet
  12. A er frå Jøl, dvs. jeg er fra Gjøl og har været til utallige juletræsfester og familiefester på kroen - senest for tre år siden til begravelseskaffe/mad da min onkel døde. Han havde boet på Gjøl i 80 år, men var vist stadig tilflytter ;-)

    Jeg flyttede derfra som 4-årig, men har stadig tilknytning via mim moster og onkel :-)

    SvarSlet
  13. der kan man bare se, Ella, du har været en lille Gjøltrold :-)
    Den ene motorcykelklub vi er med i holder altid generalforsamling på kroen, jeg har bare aldrig kunnet.

    SvarSlet