tirsdag, september 11, 2012

SEPTEMBERMORGEN

Jeg vågner til en insisterende larmende lyd, uden for kartoffelhuset holder en lastbil. Den er ved at suge det høstede korn op. Det er godt, så må jeg finde mig i den konstante bastante lyd. Fridagen er konverteret til hjemmearbejdsdag, i hvert fald noget af den, så jeg gør mig det hyggeligt. Tænder levende lys, brygger te, gør morgenmadstallerknen klar og nyder fordelen ved efterårsmånedens langsomme dæmpede morgenstart. Sådanne morgener ser jeg rundt i min stue og nyder den. Nyder maleriet, som vi fik i bryllupsgave fra mine forældre, nyder hvert et lille udsnit af stuen, nyder hver en ting, som sætter tanker i gang om mennesker, jeg holder af.



 Jeg bliver taknemlig og glad, og det er da en god morgenstart. Må din dag starte godt.


12 kommentarer:

  1. Godt med en god start på dagen. Selv om oppvåkningen sikkert ikke var den beste.
    Ønsker deg en fortsatt riktig god dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid, faktisk blev jeg ikke vækket af larmen, men den var der, da jeg vågnede :-)

      Slet
  2. Jeg tror jeg ved hvordan du har det og det er bare den dejligste følelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, glæden bobler stille indeni, en herlig følelse :-) Og du er rigtig god til at sætte ord og billeder på af denne hverdagstaknemlighed, tak :-)

      Slet
  3. Tak. Den starter altid godt, men så ankommer jeg på arbejdet ;-)
    Nej, så er det heller ikke værre. Normalt i hvert fald ... din dag lyder som en med en rigtig god start på trods af larmen - men der er god larm og der er dårlig larm :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg håber snart, at der falder ro over dit arbejde, så du til foråret kan sige farvel med lidt vemod og ikke blot lettelse ;-)
      Og lige nu er der helt stille, mens lastbilen er af sted med første læs :-)

      Slet
  4. Det lyder som en dejlig start på en ubrugt dag.
    Jeg nynner tit om morgenen Ingemanns "Gud ske tak og lov, vi så dejlig sov" osv.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty, og nu fik du mig til at nynne den salme :-)

      Slet
  5. Dejligt at nyde sit hjem - se de enkelte ting og huske! Vejret ser ikke for spændende ud i dag - men ellers har jeg en god morgen. Snart går turen til kirken og kollega-samling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, god arbejdsdag, det er gråt udenfor, men egentlig fin temperatur :-)

      Slet
  6. Den larm er jo velkommen..
    Ha' en god dag derhjemme Lene. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge og må din arbejdsdag også blive god. Ja den larm er velkommen :-)

      Slet