lørdag, november 28, 2009

HANDELSMAND

Det var ikke uden grund, at landmanden skulle med mig op og prøve briller i går.

Han har sans for kvalitet (han valgte jo mig ;-) og går ikke på kompromis med kvalitet.
Han er god til at handle, kan sælge til god pris og købe til endnu bedre pris ;-)
Og han er god til at se, hvad der klæder mig.

Optikeren fandt brillerne frem, og jeg prøvede og prøvede, der var to, jeg med det samme kunne lide, og det holdt ved, men hvilken skulle jeg vælge?

Hvorfor tager du ikke begge to og får optikeren til at lave en god pris? Selvfølgelig!

Så var der kommet bedre glas siden sidst med mindre sløringsfelt, stærkere holdbarhed og nemmere at pudse. De var så også dyrere, det kom jo ligesom ikke bag på mig. Jamen de gamle er jo gode nok, sagde jeg. Hvis noget er bedre, skal man tage dette, sagde landmanden! Selvfølgelig!

Nu skal jeg vente to uger, før jeg kan iklæde mig briller med farver, jeg glæder mig.

Og morgenstunden i dag havde guld i mund, og guld betyder glæde.


Må du få en glædelig lørdag.

12 kommentarer:

  1. Morgenstunden har helt sikkert også haft guld i sin mund her i det østjyske.
    Jeg så det ikke lige, for hele familien incl.hund i fodenden har snorksovet til kl.halvti. Vi trængte til det.
    Solen stråler stadig og det bliver en dejlig lørdag, omend en kort en af slagsen.

    SvarSlet
  2. Ja det er ikke bare bare å skulle kjøpe seg nye briller. Godt å ha med noen da.
    Herlig morgenbilde hos deg.
    Ha en flott adventshelg :)

    SvarSlet
  3. Ja, solen har også besøgt mig i dag :-)

    SvarSlet
  4. Godt du fik landmanden med på brillekøb, med det arbejde du har,skal du også have briller der er stærke og sider godt.
    Kan du have en god weekend.

    SvarSlet
  5. Du har en dejlig mand på alle områder, tror jeg. Godt, han var med på brillehandel, så du fik både og. Det betyder så meget, at briller passer, ikke er for tunge og har det nyeste glas. Det er trods alt et hjælpemiddel, man har lige midt i ansigtet hele dagen.
    Tillykke med dine

    SvarSlet
  6. Du er altså heldig med ham landmanden, Lene, men han er også ualmindelig heldig med dig :-)

    God lørdag til jer begge :-)

    SvarSlet
  7. Briller og sko skal man ikke købe for billigt, og hvis man bruger briller hele tiden, er det altså rart at have mulighed for at skifte. Jeg fik også to par sidste gang, og det har jeg ikke fortrudt. Men så er det godt nok kun det ene par, der har de helt moderne glas. Der må jo også være en kant.

    SvarSlet
  8. Hanne, jeg sov også 8-9 timer, men gik tidligt i seng i går aftes, så jeg nåede heldigvis at se det i dag :-) Godt du passer på dig selv :-)

    Tak i lige måde Astrid, briller er jeg nødt til at have en anden med til at vurdere :-)

    Miri, var det ikke skønt :-)

    Tak i lige måde Conny. Det er jo noget man bruger hver dag i flere år, så de skal sidde ordentligt og være gode :-)

    Tak Betty, det er jo en vigtig del af mig, og de skulle gerne holde i flere år, så jeg var glad for at have ham med :-)

    Tak i lige måde Liselotte :-) Jeg tror lige, han skal læse med her ;-)

    Henny, jeg tror også, jeg bliver glad for at kunne skifte, især fordi de her er med farvede stel :-)

    SvarSlet
  9. Wauw, sikke en fantastisk udsigt!!!
    Og tillykke med dine nye briller - du bliver tæskesmart :-)

    SvarSlet
  10. Kære Lene
    Du fortryder ikke at du fik de bedre glas, jeg fik også det nye, og jeg har overhovedet ikke haft problemer med dem, og jeg har aldrig haft briller før, med glidende overgang.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Du kommer da rigtigt i nye rammer for tiden!

    SvarSlet
  12. Tak Ditte, det håber jeg :-)

    Vibeke, det er dejligt at høre, det glæder jeg mig til at afprøve :-)

    Tina, tak for den rammende bemærkning :-)

    SvarSlet