torsdag, november 05, 2009

MØRKETID

Vi er nu i den tid, hvor det er mørkt, når man tager på arbejde og det mørkner, når man tager hjem. Inde på afdelingen er der dejligt lyst, men vi registrerer ikke dagslyset udenfor; desto mere skønner jeg på fridagene.


Fødegangen er altid oplyst, når jeg møder om morgenen, og nogle gange er jeg slet ikke i tvivl om, at et lille nyt mirakel er på vej, lydene når langt ud på parkeringspladsen. Så glider tankerne tilbage til den gang, jeg lå der, og videre til mine to voksne børn med en kærlig hilsen fra mor.


Dagene stryger af sted lige nu, men alt er godt.

12 kommentarer:

  1. Prøver at anskue denne mørketid , som en mulighed for at finde mit eget indre lys :-) Og så tænder jeg en masse ydre lYs :-) !!

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt li' den ro som er i mørketiden - at der ikke skal nå's en masse om aftenen :) udenfor altså.

    Jeg var lige ved at sige: "Been there done that" - ved at se lysene på barselsgangen ;) selvom jeg ville føde i Hobro - så endte jeg altid i Aalborg - og det var ok :)

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre, at alt er godt, Lene! Jeg prøver bare at komme igennem vinterens mørketid så hurtigt som muligt :-)

    SvarSlet
  4. Jeg elsker mørket især i en den storby jeg er i. Det er så mørkt udenfor, men stopper man op et øjeblik og kigger på alle de oplyste vinduer så ser man en masske forskellig slags liv....

    SvarSlet
  5. Godt at læse at det går godt :-)
    Jeg prøver at få så meget godt ud af mørket som muligt. Er bedst til den lyse tid, syns jeg ;)

    SvarSlet
  6. En ting er, at kloden hælder, så dagene er korte - men at det også skal være gråt og vådt og blæsende hele vinteren, det synes jeg er barskt! Godt husene er hule. - Mht fødsler, så hørte jeg til morgen, at nogen mente, fædrenes tilstedeværelse var skyld i, at kvinderne skulle have mere bedøvelse i forbindelse med fødslerne. Jeg ville i hvertfald ikke have undværet min mand - hverken ved de to fødsler i november og december, eller ved den i juli:-)

    SvarSlet
  7. Der er ingen hilsen som "kaerlig hilsen mor/far". :)

    SvarSlet
  8. Du må også gerne tænke på mig- jeg er også født der og vores datter er født der, så det var det først jeg tænkte da jeg så billede.

    SvarSlet
  9. Jeg har aldrig været på en fødegang,begge pigerne er født hjemme
    Kan du have en god aften

    SvarSlet
  10. Miri, det indre lys er godt at have med sig :-)

    Helle, det giver nemlig en anden ro :-) Og der var engang da vi var der, men vi skreg ikke så højt eller gjorde vi ? ;-)

    Madame, og nu har du ferie, så kan de lyse timer nydes :-)

    Marianne, jeg har også altid været glad for byens lys, især her op til jul :-)

    Margrethe, jeg får et andet tempo på her i mørketiden :-)

    Charlotte, indimellem længes jeg også efter lysere tider, men kommer der sne er jeg glad :-) Og jeg var også glad for min mands tilstedeværelse ;-)

    Tina, og i dag har jeg snakket med dem begge i telefonen :-) alt er godt :-)

    Karin, sjovt at I begge er født der :-)

    Conny, du har fået dine børn lige før det blev normalt at føde på sygehuset eller også var du stærk nok til at gå mod tendensen :-)

    SvarSlet
  11. Det er godt at laese, at du er ved at vaere ovenpaa igen Lene.

    Jeg synes, det er saa hyggeligt med lys i vinduerne. Hvis jeg kunne, ville jeg gaa og smugkikke ind ad dem alle sammen. Istedet forestiller jeg mig det liv der udspiller sig bag ruderne og lysene. Det er, for mig, en del af hyggen ved vintermorke.
    Kan du ha en god aften.

    SvarSlet
  12. Ravheks, jeg har det ligesom dig ;-)

    SvarSlet