fredag, november 06, 2009

VI ER SNART FÆRDIG

fortæller landmanden mig!MMMH siger jeg bare.

Korrekt, tømrerne er færdig, maleren har gjort et godt stykke arbejde i køkken og stue.

Men når han er færdig, kommer hele puslespillet, for der skal flyttes rundt med møbler, kasser og andet, der fylder, så vi kan male resten af rummene færdig. Alt skal vaskes af, men det kender I jo alt til. Jeg tror bare, at landmanden tror, at det tager lige et par timer, og så er det gjort.

Vi får se, hvem der får ret. Foreløbig laver jeg noget helt andet, nemlig regnskab,og vi hygger os med små pauser med te. Jeg glæder mig dog til at krybe under tæppet i aften foran fjernsyn og brændeovn. Godt nok er der kommet varme på, og huset er helt klart blevet tættere, men det tager tid at varme kolde rum op.


Og så skal jeg vænne mig til et hvidt køkken igen ;-)

10 kommentarer:

  1. Det bliver så godt, al forandring er som regel, en fryd. Det er besværligt, støver, og man er ved at gå til. Men bagefter - ren guf for sjælen.

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt, at I "snart" er færdige og kan høste al besværet og rodet og bare kan sætte jer i jeres hvide nye køkken og nyde det!

    Kh. Ditte

    SvarSlet
  3. Naar forst I har faaet malet og moblerne er paa plads, saa er det skont at genindrette med de ting der pynter og hygger, saadan har jeg det.
    Haaber du ogsaa har det saadan, ellers bliver det for surt.
    En god aften til jer begge.

    SvarSlet
  4. Eg trur du får rett :)
    Du er no heldig også då som nesetn får nytt hus :)))

    God helg :)

    SvarSlet
  5. Jeg tro du får rat Lene, der er meget arbejde til dig indnu, inden det hele er på plads.Hvor må det være skøn ,når det hele bliver fredig.

    SvarSlet
  6. Ja, det er "sjovt", at vi 2 køn´s hjerner er skruet så forskelligt sammen, jeg kender godt problematikken, både fra Danmark og Holland. Men det bliver utrolig dejligt når det er færdigt og på den anden side set Lene, så behøver du jo ikke at tænke på hovedrengøring til jul, den er jo klaret når du er færdig ☺
    God arbejdslyst

    SvarSlet
  7. Sister, det bliver rigtig godt :-)

    Ditte, og så kan vi rigtig boltre os i farver :-)

    Ravheks, jeg glæder mig til at sætte på plads og mest af alt få ryddet ud :-)

    Tak i lige måde Marie, jeg er heldig, det bliver så godt :-)

    Conny, jeg tror også det tager længere tid, men desto skønnere bliver det,når det er på plads :-)

    Tak Anette, det har jeg også tænkt, jeg kan fare op og hente julepynten :-)

    SvarSlet
  8. Jeg synes, det er gået meget hurtigt altsammen.
    Det må næsten være som at flytte ind i et helt nyt hus.
    Har du det helt godt igen?
    Du lyder sådan :-)

    SvarSlet
  9. Ja- jeg vil nu også gerne moderere det med at være færdig for så vidt jeg kan se er I kun halvvejs, hvis I mangler at male og gøre ved, men I er rigtigt godt på vej og uden for håndværkeres mærkelige tidsoplevelse og det er jo ikek så ringe endda.

    SvarSlet
  10. Ellen, det går hurtigt, og det går mere på at landmanden mener om 2 uger og jeg mener 3-4 uger, så længere er tidshorisonten ikke :-)

    Jeg hoster og er forkølet, men som du kan jeg arbejde :-) og så går det hele jo :-)

    Karin, de to største rum er malet af maler og han tager gangen med, så når næste uge er færdig er vi godt med. Men så kommer alt flytten rundt. og det tager tid :-)

    SvarSlet