mandag, november 09, 2009

INDESPÆRRET

”du må blive derinde til i morgen!”

Mens jeg har bøvlet med regnskabet, men mest af alt den elendige dækning på min mobil, så er landmanden og medhjælperen gået i gang med at regere i bryggerset. De støver og larmer, og da jeg ville ud fra kontoret, fik jeg ovenstående besked! Nå men så kan jeg jo lige så godt lave et indlæg, jeg har kamera, overførselsstik og te, hvad mere kan man forlange?


Der er elendig dækning af min mobil herude, og det er først kommet indenfor det sidste år, mærkeligt. Men det betød, at jeg måtte stå ude midt på gårdspladsen med bilagsmappen i hånden og snakke med min farmassistent. Maleren kiggede godt nok lidt, da han var ude og hente materialer i bilen, men det er jo blevet så moderne med walk and talk på kurser, så hvorfor ikke også når man arbejder på kontor?


Landmanden og medhjælper startede dagen med at sortere kartofler, så nu står der store bigbags med kartofler, klar til at komme ned til grossisten og blive pakket om i mere forbrugervenlige størrelser.


Udenfor står der enkelte roser og gør sig lækre. De små farveklatter i alt det grå fryder øjet.



Selvom huset ikke er vandskuret, så nyder jeg de nye vinduer. De klæder huset, og var det ikke fordi nogle af murstenene var grimme, så havde vi ladet huset stå sådan her. Det minder landmanden om et hus, han så i England i tidernes morgen som tømrer, det var lavet af genbrugssten.


Ude i haven er æbletræerne plukket; det, der de øvrige år genererede flere indlæg, er blevet forbigået i stilhed på bloggen. Det skulle overstås i en fart, og nu er der dejlige æbler i kasser i laden, og resterne blev konverteret til æblemost.


”Fugletræet” er skåret ned, vi tror ikke, det skyder fra stammen, men det får chancen. Jeg håber fuglene finder et andet træ, og når engang jeg bliver lukket ud herfra, skal jeg have fundet fuglehuset, så vi kan begynde at fodre.


Nu vil jeg trodse forbuddet og gå ud i verdenen.

14 kommentarer:

  1. Hvor er de nye vinduer flotte, Lene.
    Det blive så flot, det hele - når I bliver færdige, men hold da op et stort arbejde :-)

    SvarSlet
  2. Mad ! Det var det første jeg tænkte på :-)
    Men hvor bliver det dog fint !
    Og de der kæmpe kæmpe tasker hvor i katoflerne er !!!!

    SvarSlet
  3. I kunne ikke have valgt smukkere vinduer til et gulstenshus og jeg taler af erfaring, for vi fik samme type sat i, da vi boede i Aabybro ☺ Hvor er det dog flot.
    Med hensyn til murstene, så kan man hernede vælge, om man vil have brugte delvis rengjorte mursten eller man vil have nye, når man bygger hus og de brugte mursten giver langt smukkere huse (efter min mening), så det kan jeg fint forstå, at din mand synes bedst om. Og så vidt jeg har forstået, så er de brugte også meget dyrere ☺.
    God arbejdslyst.

    SvarSlet
  4. Hvor bliver det fint :-)

    Jeg kan godt lide dit fugletræ - det er en hel lille skulptur.

    SvarSlet
  5. Jeg har lige læst dit indlæg, da jeg var ferdig kalde jeg på Poul, han skulle kommer se hvor flot dit stuehus var blevet, med nye vinduer og dør,da han er uddannet tømmere var det en fryd for øjer.
    Kan du have en god aften

    SvarSlet
  6. De vinduer klæ'r huset SÅ godt Lene :) kan du ikke kravle ud af vinduet?

    SvarSlet
  7. Hvor er det fine vinduer, men dine roser slaar alt, jeg kan naesten dufte dem.
    God aften til dig, hvis du er sluppet ud:)

    SvarSlet
  8. De vinduer er nok støvet og bøvlet værd!

    SvarSlet
  9. Tak Helle, det gør det :-)

    Tak Miri, de tasker er ikke lige til at gå i byen med :-)

    Tak Anette og så kiggede jeg lige en ekstra gang :-) Aabybro, det er jo lige her! Vores børn gik i folkeskole i Aabybro :-)

    Tak Ellen, det kan være vi skal lade fugletræet stå, lige nu er det et eksperiment, det var jo en gang et flot nåletræ af en art :-)

    Tak Conny, dejligt at en anden tømrer også kan se kvaliteten i skiftet :-)

    Tak Helle, det tænkte jeg jo slet ikke på :-)

    Tak Ravheks, ja de roser er små glæder :-)

    Charlotte, de er helt klart bøvlet værd :-)

    SvarSlet
  10. Det ser meget fint ud med nye vinduere..
    Jeg har aldrig de stor kartoffel poser før.. Det er helt overvældene..
    Smil herfra.

    SvarSlet
  11. Jeg synes både dine vinduer er flotte, men også jeres hus i det hele taget!
    Og tænk, at du stadig har en rød rose - imponerende, den må ha' det godt hos dig ;-)
    Ha' en god dag :-)

    SvarSlet
  12. Hvor er det bare nogle paene vinduer I har faaet sat i. Vi skal igang med forsiden af huset og det kommer godt nok til at pynte, for vi har jordens suveraent grimmeste vinduer! :)

    SvarSlet
  13. De nye vinduer klæder bygningen så flot. Jeg elsker "spossede" vinduer eller hvad de nu hedder. Vi har selv de der med et stor vindue i en ramme - de er parktiske med ikke smukke....
    Jeg håber at du har fået lov til at komme lidt ind i varmen :-)

    SvarSlet
  14. Mette, der er til flere familiemiddage der :-)

    Tak i lige måde Ditte, og jeg lader roserne i fred :-)

    Tak Tina, det bliver da spændende, når I skal have nyt udseende :-)

    Marianne, jeg er kommet ind i varmen, og jeg nyder vinduerne, nu har jeg så heller ikke skullet vaske dem endnu :-)

    SvarSlet