lørdag, januar 09, 2010

ARBEJDSLØRDAG

Udenfor er det koldt og smukt. Landmanden drog på jagt, godt pakket ind og med varm te i tasken.

DSC00497

Jeg startede med havregrød lavet af speltmysli og havregryn, datteren har lært mig at komme kanelsukker på, uhm. Nu er der varme i maven, og brændeovnen kom da lige ind i vores liv i rette tid. Den varmer og lyser op, så det er en fornøjelse.

DSC00498

Kartoflerne ude i kartoffelhuset er ikke så mange, at de kan varme rummet op, så der står en varmekanon og varmer med mellemrum. Forleden dag gik vaskemaskinen i stykker, som står i et gammelt malkerum i kartoffelhuset; det viste sig, at vandet var frosset i afløbet, varmekanonen fik lov til at stå der lidt i går, så jeg fik vasket lidt. Nu håber jeg ikke, den kolde nat har sat sine spor igen, for der skulle gerne vaskes tøj, inden jeg drager på arbejde i eftermiddag.

DSC00499

Nu må jeg hellere få mine arbejdsopgaver ordnet her hjemme, fuglene skal fodres, hundemad skal købes, varmekanon skal tjekkes, og vaskemaskinen skal i gang. Sådanne dage her er jeg taknemlig for, at alt fungerer, som det skal, og jeg blev glad, da min kollega fortalte om de initiativer, kirke og skoler har taget i København for de hjemløse.

DSC00500

Ha en god dag.

11 kommentarer:

  1. Kære Lene
    Det er rigtig smuk udenfor ,men lidt besværlig, fik melling fra fra Kvorning her til morgen,at det hele var frossen ude ved køerne, så det giver ekstra arbejde.Godt der bliver tænkt på de hjemløse.
    Jeg vil ønske dig en god arbejds weekend.

    SvarSlet
  2. Vi sad netop og talte om de hjemløses, Lene, da jeg læste det, du skriver - hvor er det dog godt, at de får mulighed for at komme indendørs i disse kuldegrader.

    God weekend til dig!

    SvarSlet
  3. Syns det er utrolig mye snø hos dere. At det er det her er vi jo vandt med. Men så mye snø i Danmark er jo ikke vanlig.
    Jeg skulle også ha vasket klær. Men tror ikke strømnettet her tåler mer belastning. Vi bruker jo vanligvis ikke så mye strøm til oppvarming. Men nå må vi det for å holde varmen og holde rørene oppe.
    Ha en god dag :)

    SvarSlet
  4. Efter jeg så noget om nogle hjemløse forleden aften har jeg også tit skænket dem en tanke. Det er godt der er nogen der kan og vil hjælpe dem. Hvor ser der smukt ud hos jer. God arbejdslyst.

    SvarSlet
  5. Du må have en god dag, Lene, med alle dine gøremål. Ja, man skal være taknemmelig for, når tingene fungerer.
    Godt initiativ mht de hjemløse! Håber alle får varmen og et sted at være.
    Jeg har også været ude og købe ekstra fuglefoder og æbler til solsortene. Nu er der gang i den i "fuglehjørnet" :0)

    SvarSlet
  6. Tak Conny, det er ikke rart, når dyrene ikke kan få vand,håber de har grejet til at tø det op med :-)

    Tak Madame, ja det er godt. Siden jeg læste Hjemløs af Charlotte Strandgaard føler jeg, at jeg har bare en bitte anelse om hvad de går igennem lige nu.

    Tak Astrid, ja jeg kan jo læse at I har 30 minusgrader, så batter mine 19 minusgrader jo ikke ;-)

    Tak Anette, jeg nyder udsigten, men græmmes ved selv at skulle køre på arbejde :-)

    Tak Megan, nu er der sørget for fugle og hund her, snart er der også mad til landmanden, så bevæger jeg mig ud i det glatte føre, føj hvor jeg ikke glæder mig ;-)

    SvarSlet
  7. Jeg kan huske som barn i Nyboder, at man lukkede de hjemløse ind i Sct. Pouls kirke om vinteren. Godt de gør det igen.
    Rigtig god dag til dig Lene:-)

    SvarSlet
  8. Uh, hvor er det koldt. Godt du fik vaskemaskinen i gang- vi har lige skiftet stenene i vores 8 år gamle brændeovn og nu kan den igen et par år, så vi kan fyre for fuld drøn. Vi er kun os to så vi kan klare os med lidt oliefyrsvarme i vores store hus og så ellers den lille brændeovn, der står og pumper varme lystigt rundt i huset og varmer skorstenen op så den virker som finsk masseovn i badeværelset- uhmm. De hjemløse har det hårdt for tiden- jeg tænker også på dem og synes det er trist at så mange er havnet i den gruppe. Alene i Aalborg siges der at være et par hundrede.

    SvarSlet
  9. Jeg blev også rigtig glad for høre om de initiativer, de har taget til fordel for de hjemløse. Det manglede bare.

    For et par år siden i det sene efterår indsamlede Lars og jeg soveposer, som vi gjorde i stand og så tog vi på tur i Københavns gader og delte dem ud til de hjemløse, der ville have en.

    Her har vi også frosne vandrør i kælderen, hvilket resulterer i, at jeg ikke kan vaske. Så er det ikke blevet bedre i morgen, må vi på møntvaskeri.

    Stort knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  10. Tilykke med datteren i går.

    SvarSlet
  11. Tak i lige måde Ravheks, ja det er godt at nogen sørger for varme og mad.

    Karin, dejligt at jeres brændeovn kan varme igennem hele huset :-)

    Jeannette, sikke et godt initiativ I tog med de lune soveposer. Håber I får gang i rørene :-)

    Tak Betty :-)

    SvarSlet