fredag, januar 01, 2010

NYT

For første gang i årtier har jeg ikke sovet i min seng nytårsnat.

For kun anden gang i de sidste 10 år har jeg fri 1. januar.

Venner nær Århus mente, vi skulle fejre nytårsaften sammen med dem, og da de stadig har barn hjemme, som skulle ud i nytårsnatten, og hvor det er skønt at være i nærheden, kørte landmanden, frue og Laika med ny hundekurv sydpå i går.

DSC00275

DSC00256

Det blev en dejlig aften, god mad, gode vine, men mest af alt godt samvær.

DSC00305

Og fyrværkeriet er noget tættere på i en by end ude på landet.

DSC00308

Og helt tæt på kom det, heldigvis uden følger, da naboens batteri væltede og skød fyrværkeriet ud til siden, noget af det havnede lige ved siden af mig, der fotograferede og først opdagede det, da det eksploderede!

Nu er vi hjemme igen, teen er skænket, småkager og konfekt står på bordet, fjernsynet er gået retro, tilbage til dengang, der kun var en kanal med skihop.

18 kommentarer:

  1. Det lyder til at have været en god nytårsaften. uhyggeligt dog med det væltede batteri. Jeg troede jo netop, at batterierne skulle være med til at højne sikkerheden - og så vælter de bare. øv.
    Og hvor kom al den sne fra?
    Hos os er den forlængst væk.

    SvarSlet
  2. Conny, du er så smart og nytårsklar og ikke til at kende, for jeg regner med at det stadig er dig, årstallet passer i hvert fald :-)

    Vi har fået sne indtil flere gange siden juleaften og i går var der 12graders frost, da vi kørte sydpå og i Århus var der kun 6 graders frost.

    SvarSlet
  3. Rigtig godt nytår til dig og din familie. Skønt med dejlige timer i gode venners selskab... Vi havde også deltagelse af hund.
    Her er vi også gået i retro :)

    SvarSlet
  4. Det var da noget af en fyrværkerioplevelse, du havde! Godt der ikke skete noget.

    De bedste nytårsønsker til dig.

    SvarSlet
  5. Rigtig godt Nytår og heldig var du, der ikke skete noget. Her er koldt 5 gr, men ikke nysne siden jul.

    SvarSlet
  6. Fin kurv jeres hund har fået. Sådan en jagthund er vel ikke bange nytårsaften?
    Det var godt, der ikke skete noget med dig og det væltede batteri.
    Rigtig godt nytår - jeg glæder mig over at følge din blog. Du har så mange værdifulde tanker og aktiviteter, du delagtiggør os i.

    SvarSlet
  7. Nytårsaften fejres også altid med gode venner her i huset, men vi passer altså lidt bedre på hinanden skal jeg hilse at sige. Lene dog det kunne være gået galt men godt der ikke skete dig noget. Gode ønsker om et godt nyt år til jer i vildmosen fra os i vestjylland.Glæder mig til at læse med i det nye år - det er altid til at blive klog af at kigge forbi her hos dig!! Knus herfra:))

    SvarSlet
  8. Puh ha - vi har da ikke lyst til at opleve dig i statistikkerne, Lene, men heldet følger de t...... ifølge min gamle far. Det mener jeg jo naturligvis ikke, men synes måske nok, at du var en lille smule heldig.

    John kan heller ikke forestille sig en nytårsdag uden nytårskoncerten fra Wien og hoppene fra bakken.
    Jeg kan nu sagtens undvære, men der er jo heldigvis noget, der hedder strikketøj :-)

    SvarSlet
  9. Tak i lige måde Jette, her dases på sofa og laves så lidt som muligt :-)

    Tak i lige måde Bente, ja jeg er også glad for at jeg ikke blev ramt af det.

    Lavendel, tak i lige måde :-)

    SvarSlet
  10. Tak i lige måde Betty :-) Vores hund plejer ikke at være bange, men inde i byen skulle den ikke nyde noget ;-)

    Tak fru koch og i lige måde :-)

    Ellen, jo mere jeg tænker over det, jo mere heldig føler jeg mig :-)

    SvarSlet
  11. Det yder som en dejlig nytårsaften I har haft, Lene - måske lige bortset fra at naboens batteri væltede og skød fyrværkeriet ud til siden.

    Godt nytår til dig!

    SvarSlet
  12. Det var da godt, at du ikke kom til skade. Jeg er faktisk bange for fyrværkeri og går derfor aldrig udenfor med de andre.

    Jeg vil ønske dig et vidunderligt og lykkeligt Nyt år, kære du.

    Tak for det gamle ;-)

    SvarSlet
  13. Puha..sikke en masse fyrværkeri, men jeg kan godt forstå, du fotograferede på livet løs.
    Lyder som en perfekt nytårsaften og en perfekt nytårsdag. Her har vi også lyttet til nytårskoncert og set på skihop. Det hører sig ligesom til.
    Glæder mig til at følge dig også i 2010. Godt nytår og knus fra johanne.

    SvarSlet
  14. Sikke en dejlig aften og nat i havde og jeg håber at Laika klarede festen lige så fint - jeg mener med larmen i byen :-)

    SvarSlet
  15. Rigtigt godt nytår. Selvom vores Balder på papiret er en jagthund og aldrig før har været skudræd, så rystede han som et espeløv i aftes uden vi kunne høre nævneværdig skyderi. Vi bor jo som I langt ude på landet, men der bor da andre mennesker end os. Det er nogle fantastiske fotos I har taget. Det var iøvrigt den smukkeste nytårsaften i den tid jeg kan huske. Her var hvid sne, hvide skyer med måne bag- så de lyste og hele landskabet var blåt og det var så venligt at lade være at blæse, så der var stille blåt og iskoldt og helt stille. Det nød jeg meget.

    SvarSlet
  16. Puha, Lene, det kunne da være endt ganske forfærdeligt, godt der ikke skete noget med dig.
    Jeg håber, du stadig har fri og kan nyde dagen i ro og mag:-)

    SvarSlet
  17. Godt at det ikke skjedde noe alvorlig med dei rakettene.
    Et riktig godt nytt år til deg :)

    SvarSlet
  18. Tak i lige måde Madame, det var en dejlig aften på trods af uheld :-)

    Tak i lige måde Jeannette,ja jeg nåede ikke at blive bange ;-)

    Tak i lige måde Johanne,og knus tilbage til Ærø :-)

    Marianne,når bare Laika måtte være indendøre gik det fint :-)

    Tak i lige måde Karin, det var virkelig en flot nytårsaften, og Laika var ude en gang, da stak hun af, blev skræmt af de mange lyde ;-) så hun fik lov til at ligge trygt indenfor døren :-)

    Ravheks, jeg har fri i 5 dage mere! :-)

    Tak i lige måde Astrid :-)

    SvarSlet