lørdag, januar 16, 2010

SNEFYGNINGSSKILDPADDE

Det der plejer at kunne klares på en time, tog to timer i aften.

Blæsten havde jeg noteret mig, og snedriverne, vidste jeg jo, fandtes, så det kom ikke bagpå mig, da jeg kørte nedefra min far, at det kunne fyge på visse steder. Det kom så åbenbart bag på andre.

5 km efter jeg havde forlade min far, mødte jeg den første bil i grøften, 2 km efter fortalte radioen, at den nedkørsel til motorvejen, jeg skulle bruge, var spærret pga. trafikuheld på motorvejen. 2km før Hobro advarede radioen igen om pludselige snefygning, og veje der gik fra sort til 5 cm sne.

På motorvejen mødte jeg 4 biler, der var kørt gal, så jeg valgte skildpaddens tempo i inderste spor, for det var ikke til at vide, hvornår man røg ind i massiv fygning, og hvordan vejen så ud, når man var blændet.

skildpadde

Andre valgte harens tempo og har sikkert skældt vældig ud på de idiotiske skildpadder, der aldrig skulle være lukket ud i trafikken. Det må de om, der var to spor, så de overhalede, og jeg kom hjem.

Nord for Støvring var der til gengæld nærmest ingen fygning, så der blev jeg til en lille hare ;-)

Hare eller skildpadde, jeg håber, alle kom hjem i sikker behold.

11 kommentarer:

  1. Det blæs her hos oss også!
    Godt du kom trygt heim :)

    SvarSlet
  2. Jeg vil hundrede gange hellere koere lige saa langsomt som en skildpadde og komme hel hjem, end jeg vil haste afsted som haren og aldrig naa hjem. Godt koert!

    SvarSlet
  3. Hellere en levende skildpadde end en død hare.
    Godt du kom hjem i hel figur:-)

    SvarSlet
  4. Godt, man ikke skal ud på vejene i dag, men sidde hjemme og skrive opgave...

    SvarSlet
  5. Hej Lene
    Man skal vælge sit dyr med omhu. Du valgte rigtigt! :0)

    SvarSlet
  6. Efter besøg i Århus hos ældste og yngste, var vi haren indtil nord for Randers, derefter var vi skilpadde resten af turen hjemad. Er fuldstændig ening med Tina :)

    SvarSlet
  7. Marie, blæsevejr kan hurtigt ændre landskabet, og det var godt at komme hjem :-)

    Tak Tina, jeg vil også hellere være skildpadde :-)

    Så sandt som det er skrevet Ravheks :-)

    Eva, god arbejdslyst, det er dejligt med varme og trygge rammer :-)

    Tak Megan :-)

    Jette, jeg lagde godt mærke til at var flere skildpadder :-) Godt at I også kom trygt hjem :-)

    SvarSlet
  8. Jeg har aflyst min tur til Århus i morgen. Bjørn i vinterhi - det er mig, egentlig!

    SvarSlet
  9. Charlotte, når blot det ikke blæser, har vejene været gode, men ikke i går aftes :-)
    Men gå du bare i hi :-)

    SvarSlet
  10. Jeg legede også skildpadde i går - jeg nåede heldigvis både frem i god behold og til tiden!

    SvarSlet
  11. Stine, du er sej, vi andre kører kun turen en gang imellem, du er af sted hver dag :-)

    SvarSlet