onsdag, januar 06, 2010

INDESYSLER

Her er ingen tid til at sidde ved computeren.

DSC00462

Det er Helligtrekongersdag i dag og sidste fridag, så jeg piller julepynt ned og sørger for te og mad til det arbejdende folk .

Det hjemmebagte rugbrød blev godt trods mangel på lidt af hvert, vi lider ingen nød. Det håber jeg heller ikke, de mange ældre rundt omkring i landområderne gør.

DSC00458

Landmanden tog dette billede af snemasserne udenfor, og om lidt forsøger han og jeg at køre af sted, der skal handles ind, og jeg skal finde ud af, om det kan lade sig gøre at køre på arbejde i morgen tidlig eller hvad jeg ellers gør.

6 kommentarer:

  1. Ja det er ikke bare bare med så mye snø i Danmark. Her jeg bor er vi jo vant med store snømengder. Men det var ikke lett å komme seg på jobb 2.juledag. Da hadde der snødd en hele masse og var ikke brøyt skikkelig.
    Håper du kommer deg trygt på jobb
    i morgen :)

    SvarSlet
  2. Utrolige snemængder og flotte billeder, så vi herovre kan se, hvor meget det egentlig er.

    SvarSlet
  3. Med fare for at romantisere, så siger jeg alligevel, at det lyder utrolig hyggeligt. ;-) I kæmper mod snemasserne og overkommer det hele.
    Jeg kan jo bare nyde vejret, for jeg skal ikke nødvendigvis nogen steder. Vi har nu heller ikke fået så meget sne her i Midtjylland. Jeg håber, det hele lykkes for jer på bedste måde.

    SvarSlet
  4. Astrid, I har nok det grej, der skal til at komme igennem snemasserne :-) Min mand kører mig i morgen :-)

    Conny, og vores vej ligner en hulvej med sne i op til 1 meters højde :-)

    Betty, det er hyggeligt og lidt spændende :-)

    SvarSlet
  5. Det er da utroligt, jeg giver din mand ret i, at der ikke er kommet så meget sne i nordjylland tidligere. Og dog, jeg kan huske et af de første år vi boede i Aabybro, da gik verden også af lave til min datters fødselsdag d. 26 januar.
    Jeg håber snart at I slipper af med den store mængde, for selv om mange hygger sig med et par ekstra fridage, så er der også mange ting som går i stå og som ikke må gå i stå pga. vejret.

    SvarSlet
  6. Det meste af julepynten blev taget ned d. 31. december. Juletræet med nytårscerpentiner d. 2. januar - og i dag blev det sidste fjernet. Julekrybbefigurerne har de sidste par fået lov at stå til Helligtrekonger.

    SvarSlet