søndag, januar 17, 2010

SØNDAGSINDLÆG

Midt under søvnen snakkede landmanden i søvne, åbenbart så jeg kom lidt op til overflade, for han sagde Lene skal på arbejde, hvorpå jeg halvt i søvne svarede nej jeg skal ikke og sov videre.

Og da uret ringede, var det også sidste tanke, der stadig kørte rundt i hovedet. Jeg ville i kirke, men orkede ikke tanken om brusebad, morgenmad og af sted i bil på under en time. Så i stedet for gik jeg søvndrukkent ind og startede computeren op og søgte på gudstjenester i eftermiddag og aften.

IMGP0393

Jeg har før skrevet om det, at min rytme passer ikke til gudstjenester midt formiddag, jeg vil langt hellere slutte min uge af med en aftensgudstjeneste. Jeg fandt en gudstjeneste i aften, så nu er der ingen undskyldning for at komme af sted; det bliver ikke den vanlige liturgi som i folkekirken, men det bliver min egen folkekirkepræst, blot i en frikirke. Det bliver spændende at opleve.

Nu står der oprydning og rengøring på programmet, vaskemaskinen er sat i sving, sønnen skal hentes ved bussen og aftensmaden bliver gule ærter fra slagteren. Dagen kan hurtigt få ben at gå på.

8 kommentarer:

  1. Ja, jeg synes også det er tidligt :-)Heldigt, at der er en anden mulighed i dag - måske afslutning på de økumeniske Bedeuge, hvor man mange steder fejrer gudstjeneste sammen. Vi skal p kirkevandring kl 16. Begynder hos os med første led af gudstjenesten med prædiken, derefter går vi med fakler til Folkekirken, hvor vi deler nadver. Vi slutter af med suppe i Missionshuset. Næste år går vi den anden vej og spiser suppe hos os. Vi begyndte denne tradition i år 2000, hvor der også var fyrværkeri:-) God aften!

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Charlotte, og jeres arrangement var jeg også inde og læse om :-) men det andet var tættere på :-)og ja det er et led i evangelisk allianceuge kalder de det her.

    SvarSlet
  3. Jeg synes, at søndage er alt for korte, men vi må bare nyde dem dobbelt så, Lene :-)

    Rigtig god fornøjelse med hele dagens gerninger :-)

    SvarSlet
  4. Liselotte, tak i lige måde, vi dobler lige op på nydelsen :-)

    SvarSlet
  5. Ja noen ganger kan det være godt å få ligge litt om morgenen. En er jo ofte tidlig opp for å på jobb, så da er det godt å slippe det for å gå på gudstjenenste. Så fint at du fant en gudstjeneste i kveld.
    Håper det blir en fin opplevelse.
    Ha ei god uke :)

    SvarSlet
  6. Håber du nåede det hele i dag - og god søndag aften til dig.

    SvarSlet
  7. Ah, gule ærter! Det har jeg nok ikke fået, siden jeg flyttede hjemmefra for mer end 30 år siden. Jeg noterer mig også, at du skriver, de er fra slagteren; så man behøver ikke lave dem selv fra bunden af :-)
    Jeg håber, aftengudstjenesten giver dig noget godt. Kl. 10 kan godt være alt for "lige pludselig" en søndag formiddag.

    SvarSlet
  8. Tak Astrid, vi havde en dejlig aften :-)

    Tak Anette, ikke alt blev nået, men pyt med det :-)

    Conny, jeg har aldrig smagt gule ærter før som voksen, mine forældre brød sig ikke om det. Og jeg har aldrig prøvet at lve det, så er det jo godt at slagteren kan :-)

    SvarSlet