onsdag, januar 06, 2010

UNØDIG UDKØRSEL

Hvad er det?

Vi har meddelt vores ene medarbejder, som bor et stykke vej herfra, at han ikke skal komme.

DSC00442

Landmanden har haft kontakt til kommunens vejrydningsteam, vi kunne se på deres hjemmeside, at vores vej var klassificeret som en, der ikke behøver rydning, og da der nu er grise i stalden igen, dur det jo ikke. De skal passes og have foder, og det var der også fuld forståelse for, så 10 minutter efter kørte en rendegraver forbi ude på vejen.

DSC00445

Nu må vi se hvor hurtigt det sner til igen, landmanden er ude og rydde gårdspladserne og pladserne foran stalde og maskinbygninger, ridderen på den grønne traktor er udstyret med en skovl og får varmen på den måde. Som han tørt sagde til morgen, jeg er den eneste, der er på arbejde i dag.

DSC00450

Det er han nu ikke, jeg ved, at kolleger rundt omkring på sygehuse, plejehjem og hjemmepleje gør deres for at holde sammen på styrken. Mon ikke stedfortræderen for afdelingssygeplejersken har spændt skiene på i morges, som hun gjorde for 2 år siden? Jeg overvejer også, mens jeg hører vejrmeldingerne, om det er i aften, jeg tager af sted, så jeg kan være klar i morgen tidlig. Alt afhænger dog af vejsituationen, landmanden har aldrig set så meget sne på vores vej før, og han har dog boet på vejen i 49 år.

DSC00440

Fuglene har pludselig fået kortere afstand fra jord til foderhus. De slår sig da ikke i dag, hvis de falder ud, var landmandens bemærkning i morges.

DSC00437

Ha en god dag. Det er lidt sjovt at tænke på, at dette er lokalt, at mange af jer måske kun har få drys af sne.

DSC00443

10 kommentarer:

  1. Hos os her i Roskilde er der til al held ikke en gang faldet en hel centimeters sne i løber af hel dagen i går samt i nat.

    Så selv om vores land er lille, er det dog stort nok til, at der kan være en så stor forskelig på nedbørsmængden.

    SvarSlet
  2. Det ligner til forveksling udsigten fra vores vinduer ;o) Her i området er alt lukket, så vi bliver inden døre det meste af dagen. Men vi skal nu lige ud og kikke lidt senere på dagen og rydde garagen, så den store bil kan komme ud i morgen.

    SvarSlet
  3. Ja, det ser også sådan ud ud hos os. Husbond skovlede i 1 1/2 time - vi bor på et hjørne - men der er stadig masser af sne. Skolebørnene er glade, og vi andre har jo egnetlig ingen problemer med at finde noget at bestille indendøre:-)

    SvarSlet
  4. "De slår sig ikke, hvis de falder ud"... og så griner jeg altså. Højt, for jeg kan høre ham sige det.

    Hvor er det smukt og fint og voldsomt oppe hos jer også, Lene og ja, ridderen føler sig nok lidt "ramt", når andre har fordele af sneen og han kun har ekstra arbejde ;-)

    Rigtig god snedag til jer allesammen :-)

    SvarSlet
  5. Ja, det er da helt utroligt så meget sne i har fået her. Og du har ret, det er lokalt, for selvom der kun er 10 km. i fugleflugt til Roskilde herfra er vi igen sneet inde i engens land, mens de større veje omkring os er farbare.

    Skønne billeder - også af spurvene, der ikke kan slå sig i dag (smiler...).

    Fortsat dejlig dag i snemasserne.

    Knus ;-)

    SvarSlet
  6. I denne omgang har vi sluppet for noget videre her på Nordfyn. Heldigvis, jeg er ved at være træt af det. Hyg jer!!

    SvarSlet
  7. Heller ingen videre sne her på Sydsjælland, men her kom også rigtig meget lige før jul.

    Det er smukke snestemningbilleder, du har indfanget.

    SvarSlet
  8. Ejjjj Lene - er det datteren igen? Og hvis ja, så skal hun altså gå glasvejen. Det er hårdt, men måske i samarbejde med andre.

    Håber du kommer af sted - men sikkert - for ellers har du det ikke godt, hvis du ikke er på din plads i morgen.

    SvarSlet
  9. Tine, forunderligt, og når man så læser Jeannettes kommentar, der bor tæt på dig og alligevel er lukket inde :-)

    Nina, jeg ved jo du har det som vi, har fået sms fra Rebild :-)

    Charlotte, det er hyggeligt, men i morgen skal vi arbejde, både her og i byen, så vi må finde ud af det :-)

    Tak i lige måde Liselotte, hans tørre humor slår aldrig fejl :-) og ridderen fik lov til at hjælpe moderen herinde i varmen senere hen :-)

    Tak i lige måde Jeannette, og Tine og dins kommentar viser jo at inden for korte afstande er der stor forskel på vilkårene :-)

    Tak i lige måde Lavendel :-)

    Tak Manna :-)

    Nej Sister,, de her købte jeg på juleslottet sammen med min far :-) Landmanden kører mig i morgen :-)

    SvarSlet
  10. Ja, her i det Københavnske er det ingenting ved siden af alt det I har fået nord på. Så da jeg fejede og skrabede sne i morges tænkte jeg: "Du skal ikke klage - tænk hvis det var i Nordjylland du boede".

    SvarSlet