lørdag, januar 02, 2010

STILHED

Det er kun mig, der er vågen, så lige om lidt snupper jeg fjernbetjeningen.

I morgen drager datteren hjem, sønnen har været væk siden slutningen af 2009 ;-)

DSC00343

Ude i det gamle malkerum snurrer vaskemaskinen, det giver mig en chance for at komme ud i frisk luft, hver gang der skal tømmes og fyldes.

DSC00381

Denne jul har været eventyrlig, hvad angår vejret. Ikke på noget tidspunkt har det snehvide landskab forladt os, og først i dag syntes kommunen, at de skulle skrabe vejen.

DSC00386

Det var godt, for vores stald er igen blevet fyldt med grise,som skal have foder. En anden landmand har lejet stalden, og det er ganske enkelt en genial løsning. Tomme bygninger forfalder let, men samtidig var jeg træt af, at vi igen skulle være afhængig af at være hjemme hver weekend, så grisene kunne passes.

DSC00388

Ydermere har et ungt par lejet stuehuset, som har stået tomt, siden den sidste driftleder stoppede. Det føles godt at gå forbi  gården og se, at der er liv både i hus og stald.

DSC00391

Udenfor knitrer hvert et fodskridt, sneen gør, at det aldrig bliver helt mørkt.

Jeg elsker sne.

17 kommentarer:

  1. Nej, forfald er altid temmelig nedtrykkende at se på - det er godt, at I har fundet på jeres egne løsninger.

    Med sne bliver det nemlig aldrig mørkt - og da slet ikke med fuldmåne. Det er så flot; ganske som dine billeder.

    SvarSlet
  2. Rigtig godt nytår til dig Lene. Hvor ser der dejligt ud oppe hos jer, det er skønt at se.

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt forstå, at du er glad for at der er liv og lys i bygningerne. Det er så trist med "døde" huse.
    God søndag til dig:-)

    SvarSlet
  4. Sikke smukt , der er hos dig !!!
    Og dejligt med lov omkring sig.

    SvarSlet
  5. Sådan har der også set ud her, men du har ret- det er også godt at få ryddet- var i Aalborg i går og mellem Dronninglund og Asaa, der før altig var ren vej var der overhovedet ikke ryddet og det føg med sne, så jeg var nødt til at suse til Aalborg og tilbage for ikke at komme til at hænge i en snedrive. Jeg ved ikke lige hvad der går af Brønderslev kommune, men de rydder sne med traktor, så det når de ikke ret langt med. I hverr fald ikke til Asaa, men bortset fra det, så har jeg nydt sneen, der stadig ligger smuk og jomfruelig mange steder

    SvarSlet
  6. Dejlige ord og billeder. Kan godt forstå glæden ved, at der igen er liv i både hus og stald. Det gør godt!

    SvarSlet
  7. Ja, hurra for sneen. Især når den ligger så fint og stille og koldt, som i år. Dine billeder giver et helt fantastisk syn for sag(e)n.
    Det lyder rigtignok, som om du har nydt denne første 2010-søndag.
    Og hvor jeg grinede ad dine kælkebilleder fra i går. Kun "lidt" misundelig. Det er bare SÅ sjovt at suse ned ad bakkerne, men det gør lidt ondt i bagen, trods alt.

    SvarSlet
  8. Tænk at I har så meget sne, Lene, det er utroligt smukt - her har vi intet.

    Og det er vel nok dejligt for jer at stalden og stuehuset er lejet ud igen!

    SvarSlet
  9. Hvor er det smukke billeder, så meget sne har vi desværre slet ikke fået her.
    Tomme huse og forfald er bestemt ikke godt, det ved jeg alt om :-) Derfor glæder det mig utrolig meget, at I har fundet en løsning. Lige så glad man kan være for stilheden og isolationen, lige så glad kan man blive for at fornemme mennesker bag vinduerne i nærheden :-)

    SvarSlet
  10. Jeg kan godt forstå, du glæder dig over, der er liv og både stald og stuehus. Tomme bygninger er så triste og går let i forfald.
    Dine billeder er så flotte-

    SvarSlet
  11. Tak Margrethe :-)

    Tak Ellen, og vi kan jo se rundt omkring på landet hvor hurtigt forfaldet sætter ind.

    Tak i lige måde Anette :-)

    Tak Ravheks, håber du også havde en god søndag :-)

    Miri, i sne bliver alt smukt på landet :-)

    nemlig Nina, og du bor jo også i et smukt sneklædt område :-)

    Karin, jeg har altid været glad for at de kun skrabede sneen væk på vores vej, ikke noget med salt eller grus, men i år har det indtil nu været ingenting :-)

    Megan, det gør nemlig godt :-)

    Oline, og så må du se at blive rask, så du kan nyde sneen :-)

    Conny, jeg har en godt polstret bag, så jeg mærkede ikke noget :-)

    Madame, og datteren har jo hørt om det sneløse København ,så hun er gallad for at hele ferien var her hjemme :-)

    Johanne, du kender jo alt til tomme huse, der forfalder, vi glæder os over at have fundet en god løsning :-)

    Tak Betty, liv skaber liv, sådan er det :-)

    SvarSlet
  12. Dejligt at kunne komme her forbi og komme på landet. Det er meget smukt med sneen derude. Som du nok har hørt, har vi ikke en dråbe tilbage. Oh well måske en dråbe på et tag hist og pist, men det er det.

    SvarSlet
  13. Deborah, jeg har nydt mit vinterlandskab :-) Og datteren har nydt at være i Jylland :-)

    Tak Charlotte, og når sneen dækker alt, så bliver her som et julepostkort, det har jeg altid syntes :-)

    SvarSlet