fredag, januar 29, 2010

GODE RÅD

skal man aldrig kimse af, så her på falderebet inviterer jeg dig til at komme med gode råd til de to unge mennesker, som om få dage drager til Nepal med rygsæk.

Rejsemålene rundt i Nepal er bestemt, der bliver både ophold på buddistkloster, vandreture med guide, riverrafting og ophold på hotel og vandrehjem. Goa i Indien får lov til at slutte rejsen af.

Har du gode ideer til, hvordan man beskytter sine værdier i pengepungen mod fugt, er du velkommen til at bidrage.

Her på bloggen bliver der stille de næste dage, aftenvagt kombineret med rejse af søn kræver sin indsats ;-)

IMGP8866

Ha en god weekend.

13 kommentarer:

  1. Håber du får kysset og krammet ham ,:-)

    SvarSlet
  2. God weekend til dig også og god vagt. Håber dine unge mennesker får en fantastisk tur. Dog ingen gode råd herfra, pga. manglende erfaring ud i den slags rejser:)

    SvarSlet
  3. Sikke et flot billede.
    Jeg har ingen gode råd, men hvor er det dejligt at høre de to unge skal ud at rejse

    SvarSlet
  4. Go' tur til de unge mennesker. De skal passe ekstremt på med hygiejnen og maden i disse områder, og ellers stole på deres sunde fornuft... Sikke en oplevelse.

    SvarSlet
  5. Har ingen gode råd, men god helg til deg.

    SvarSlet
  6. Det sværeste er nok at overbevise moderen om at det nok skal gå ;-)


    med hensyn til at beskytte mod fugt ville jeg nok kigge her: http://www.spejdersport.dk/bagage/vandtaet.aspx

    SvarSlet
  7. Det lyder meget spændende. Det er godt nok over 30 år siden jeg var på interrail, så jeg tror ikke, jeg har noget videre vist atbidrage med. Bortset fra det allerede nævnte, at de skal være meget opmærksomme, passe på hygiejnen og sover med værdierne på sig. Må de få en dejlig tur! Rejser i ung alder er oplevelser for livet!

    SvarSlet
  8. Hvor lyder det spændende med sådan en tur. Man kan få gennemsigtige kraftige "poser" i forskellige størrelser med lynlås. De kom frem i forbindelse med kontrol i lufthavnene, så man kan se, hvad de indeholder. Vi brugte dem, da vi sejlede i vikingeskib.
    God fredagaften:-)

    SvarSlet
  9. Miri, hvis jeg får lov, får han masser af kys og kram de næste dage :-)

    Tak Charlotte, og jeg har heller ingen erfaring udenfor Europa :-)

    hej Gitte, tænk du har blogget i næsten en måned uden at jeg har opdaget det :-)Velkommen tilbage :-) Og ja det er dejligt at de rejser ud :-)

    Tak Jette, mon de skal have håndspray med? Det bliver spændende at følge :-)

    Tak Ruth også god weekend til dig :-)

    Ha Eli, også lige på en studs :-)
    Sært med spejdersport, for jeg mener de har været der inde, jeg må lige sms til dem i morgen hvor de sidste ting skal købes :-)

    Charlotte, mine interrail ture gik kun i Europa, så jeg glæder mig til at høre om turen :-)

    Tak Ravheks, ved du hvor man kan købe dem?

    SvarSlet
  10. Jeg ønsker også en rigtig god tur til de unge :o)

    Og sender beroligende tanker til moderen :o)

    Rigtig god week-end!

    SvarSlet
  11. Jeg kom lige i tanke om!

    at der selvfølgelig erf Wolfcacmper i Tårs : http://www.wolfcamper.dk

    eller Bjergkæden http://bjergkaeden.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=1138&gclid=CMaK3qjXy58CFVmHzAodFzb4ew

    eller http://www.55nord.dk

    SvarSlet
  12. Tak i lige måde Nina, og tak for de beroligende tanker :-)

    Tak Eli, det er godt med gode links :-)

    SvarSlet
  13. Pyyha, jeg husker tydeligt, da jeg vinkede til min dejlige søn, der skulle arbejde et halvt år i Mozambique på børnehjem. Han vendte hjem i god behold, og klogere på livet. Ønsker de unge mennesker en god og lærerig tur. Og moderen ønsker jeg det bedste.

    SvarSlet