tirsdag, januar 12, 2010

FROST OG KULDE

Frosten har bidt sig fast, og sneen ligger stadig i dyngevis rundt omkring. De sorte  og ryddede veje, som de snakker om i radioen, finder jeg som andre kun få steder, men vejene er til at køre på, når man kører forsigtig.

DSC00511

Dagens lyse timer skal tilbringes hos min far, så jeg putter tøj i vaskemaskine, rydder op, ordner kontorarbejde, ringer diverse steder hen og har nu kartoffelboller i ovnen. Jeg mangler kun at få smurt mad til landmændenes frokost, så jeg er vist klar.

morgenhimmel

Lange ture er normalt ikke noget, jeg regner, men jeg er ikke vild med is og sne på veje, heldigvis foregår de fleste af de 100 km ned til min far på motorvej, så med lidt god musik er jeg snart fremme.

DSC00512

Udenfor hænger mine gamle skøjter, jeg gad godt at kunne tage imod Annes invitation til en skøjtetur, men skøjterne har fået anden funktion, så desværre ;-)

8 kommentarer:

  1. Kære Lene
    Jeg vil lige ønske dig og din far nogle hyggelige timer sammen,hvis du kommer over Viborg er vejene fine.

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt lide dine skøjters nye funktion :)

    SvarSlet
  3. God tur til Viborg :)
    Håndværkeren har arbejdet i Hobro i alle vinterdagene - og han har ikke haft problemer med at komme frem og tilbage - han siger, at vejene er fine :)
    Jeg har kun kørt en tur i Fakta og jeg synes, at det kun er vores C-vej, som er fedtet og fyldt med sne.
    Så det skal nok gå Lene :)

    SvarSlet
  4. God tur, Lene. Når man kører forsigtigt, går det fint.

    SvarSlet
  5. Håper du og din far hadde en fin dag sammen, og at turen både dit og tilbake gikk bra.
    Les forrige innlegg og er så enig. Jobber selv men folk som er født med en eller annen hjerneskade. Ei av de kan ikke kommunisere, og det er så alt for lett at vi som jobber der snakker over hodet på henne. Men hva vet vi om hvor mye hun forstår.
    Viktig å tenke seg om ja.
    Ønsker deg en fortsatt god dag :)

    SvarSlet
  6. Det lyder som en dejlig tirsdag. Jeg vinkede da jeg kørte forbi din far i morges på vej til arbejde ;-) Vejene er rigtig fine. Der ligger lidt sne midt på vejen det sidste stykke, men der er fine brede kørespor. Og motorvejen var helt ryddet!

    SvarSlet
  7. Måske jeg skulle gøre det samme med mine skøjter? jeg er så øm i dag, men det er nok sundt:-)
    God tur til din far, kører du forsigtigt, så går det fint :-)

    SvarSlet
  8. Tak Conny, jeg kører nu ned til Onsild på motorvejen, og det gik fint :-)

    Tak Pernille, og det er datterens ide :-)

    Og det gik, Helle K, endda med god fart :-)

    Tak Helle :-)

    Tak Astrid, ja vi skal hele tiden hjælpe hinanden med at huske på det :-)

    Stine, du er jo vant til de køreture, og vejen var som du beskrev :-)

    nej Anne, jeg gad godt prøve en skøjtetur, men mine er slidte og også for små ;-)

    SvarSlet