søndag, januar 24, 2010

REN NYDELSE

Datteren havde bestilt en bænk hos sin far samt opsætning af hylder.

Sønnen skal snart rejse til Østen i 6 uger.

Jeg øjnede chancen til at samle os alle 4, da bænken og hylderne skulle leveres i København.

Det har været en dejlig weekend, der er blevet arbejdet, vi fik lækker vietnamesisk mad leveret på 4. sal, og svogers arbejde med at lægge mine svigerforældres billedalbums ud på et familiewebalbum nød vi meget.

DSC00587

Landmanden blev placeret mellem sine børn, og så fortalte han om bedsteforældre, oldeforældre og barndommen med 8 søskende. Han er god til at huske detaljer og er samtidig en god historiefortæller, så vi fik os mange grin undervejs.

Dejlige timer.

10 kommentarer:

  1. Hvor lyder det som en dejlig weekend med både noget praktisk her-og-nu, og noget familiehistorik.
    Det er noget meget smukt vinduespynt, du viser i det forrige indlæg. Det er næsten ærgerligt, der snart kommer et par dage med tø

    SvarSlet
  2. Dejlig mand at have - jeg elsker at høre på gode historier fra en, der er god til at formidle dem.
    Søn 6 uger til østen... hvordan har mor det med det?
    Men jeg håber han får en god tur.

    Lene - hvis du inviterer til Tupperwareparty, så kommer jeg! Jeg vil bare gerne have lov til at overnatte :-)

    SvarSlet
  3. Sikken en dejlig tur med alt hvad det indebærer af hygge og handyman.
    Jeg tror på, at det er af stor betydning at man videregiver historier om fortiden til nutiden og når det så kan gøres med et godt grin, så kan det ikke blive bedre.

    SvarSlet
  4. Det lyder dejligt Lene..
    Hvor det en god ide med er familie webalbum.

    SvarSlet
  5. Betty, vi nød det meget, alle sammen :-)

    Ellen, det må vi finde ud af :-)
    Og moren har ikke tænkt så meget før nu hvor der er en uge til de skal af sted :-)

    Anette, det betyder meget at få fortalt videre, og jeg overvejer at få ham til at fortælle det til båndoptager, så vi er sikker på at det bliver gemt :-)

    Mette, det er så genialt. På den her måde kan vi alle se billederne :-)

    SvarSlet
  6. Jeg bliver helt varm indeni. Og husker tilbage på for et år siden, da min søn rejste til Mozambique for at arbejde på børnehjem i 1/2 år. Han er heldigvis vel hjemme igen, klogere på livet. Og det kommer din søn jo også!

    SvarSlet
  7. Du er god til at gribe mulighederne for at samle jer alle :-)

    SvarSlet
  8. Det lyder vel nok hyggeligt, Lene! Og dejligt at I har en handyman og historiefortæller i familien.

    SvarSlet
  9. Hvilken skøn weekend, du fortæller om. Få endelig landmanden til at fortælle til en båndoptager! Min mands bedstemor nåede at fortælle lidt om sit liv og sine forfædre også. Det har børnebørnene haft stor glæde af. Det er fantastisk, når der er en fortæller i familien. Det må man simpelthen "misbruge" hele tiden, så historien kommer videre.

    SvarSlet
  10. Eva, de kommer jo hjem og min skal jo kun være væk i 6 uger :-)

    Tak Miri :-)

    madame, historiefortæller er en gave til en familie :-)

    Conny, jeg overvejede med hans forældre, det er så for sent, så vi må have fundet ud af noget :-)

    SvarSlet