fredag, oktober 10, 2014

ARBEJDSWEEKEND

Det blev sent i går aftes, for jeg lagde hus til afdelingens strikkeklub. 7 kolleger fandt vej ud i mosen, og vi hyggede os med masser af snak og strik. Tre af kollegerne var i gang med tunesisk hækling, de lavede pudebetræk til sofapuder, en strikkede pudebetræk, to andre hæklede oldemorfirkanter til tæppe og grydelapper, en strikkede hue til sit barn og jeg strikkede lidt på min trøje og lidt på strømper til min far. Jeg er ikke særlig god til på arbejde at spørge ind til folks privatliv, så jeg er ofte den sidste, der ved, om nogen er gravid eller har købt hus eller … Sådan en aften bliver jeg godt opdateret, så nu ved jeg, hvem der er gravid på afdelingen!

P1010258

Datteren brugte imens tiden til at vise sin far hendes forslag til logo til vores landbrug. Nu er hun draget af sted til hovedstaden igen, jeg savner hende allerede, jeg har nydt at have en at gå i biograf med og en der laver lækker frokost til mig, men allermest bare at være sammen med hende og se hendes smil.

P1010255

Udenfor regner det med jævne mellemrum, landmændene sorterer kartofler, så der skal smøres eftermiddagsmadpakker. Jeg havde i går bagt muffins med hindbær, marcipan og hvid chokolade, det blev nogle meget bastante og søde muffins, dem må landmændene hellere hjælpe mig med at få udryddet. I morgen, om vejret vil det, bliver vi færdige med kartoffeloptagningen, det bliver godt. Så kan arbejdsdagene for landmanden komme ned på mere menneskelige vilkår. Min weekend står i aftenvagternes tegn, og i dag skal jeg møde halvanden time før, så vi kan få afviklet samtaler, der er blevet udskudt pga. travlhed. Håber din fredag er kommet godt i gang, god fredag til dig.

P1010256

10 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå, man snakker godt sammen over noget strikketøj, da jeg forestiller mig, at kan man gå lidt til at fra med opmærksomheden - og så er det jo skønt at være sammen med nogle gode kvinder med samme interesse som en selv.

    Min fredag byder på lidt hygge med computeren, og en blogpost om computersikkerhed, for farerne lurer derude på det store internet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er altid skønt at være sammen med nogle med samme interesse som en selv. God computerhygge, jeg ser frem til din blogpost :-)

      Slet
    2. Den er skam klar med lidt gør-det--selv tips: http://stegemueller.dk/blog/sikkerhed/

      Slet
    3. Hanne, jeg har kigget og læst :-)

      Slet
  2. Ja, man får vist aldrig nok af sine børn, vel? Men de kan få nok af deres forældre ;-) Nogle hurtigere end andre, og hverken dine børn eller mit barn hører vist til dem, der hurtigt får nok ...
    God arbejdslyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, nej jeg håber aldrig vores børn kommer til at se os som pligtbesøg :-)

      Slet
  3. Så hyggelig gjort av deg, å samle kollegaer til strikkeklubb. For vi er fler som liker å holde på med ulikt håndarbeid. Det har jeg lyst til å gjøre her hjemme også. Takk for tipset.
    God helg, både på jobb og hjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth, det var ikke mig, der startede det, men nogle af de unge, som gerne ville lære at strikke :-)

      Slet
  4. Det er godt med en privat komsammen i ny og næ.
    Og det er også godt med besøg af datter fra København (som jeg kan se frem til om et par dage, - jubiii)
    Jeg tror da I to "gamle" har nok at se til med kartofler og patienter. Husk nu en pause i alt travlheden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg holder pause fra morgenstunden, kroppen er træt og hovedet lige så :-) Landmanden kan se frem til en kort arbejdsdag i dag, så han slapper forhåbentlig af i aften, når jeg arbejder :-) God besøg af datteren, det er så godt.

      Slet