søndag, oktober 05, 2014

DAGEN I BILLEDER 3

Selvom jeg stod tidligt op i går, gik jeg så også i seng først på eftermiddagen, hvor sidste indlæg sluttede? Næh dagen fortsatte lige så dejlig, som den havde været indtil da. Frokosten blev nydt indendørs kl 13.

P1010234

Kl 14 kørte jeg ind og handlede ind og kom forbi den eneste udendørs blomsterkrukke, jeg har, udover mine agaver, men de blomstrer jo ikke.

P1010238

Lidt efter klokken 15 drak vi eftermiddagste sammen.

P1010244

Klokken 16 tog jeg en lille tørn med baghaven.

P1010245

Klokken 17 gjorde jeg mig klar, vi var inviteret ud til en af landmandens søstre til aftensmad. Værtindebuketten var købt og med den fulgte også hjemmelavet ribsgele og honning fra Vildmosen.

P1010240

Klokken 18 kørte vi mod den nordjyske hovedstad og kunne kort efter nyde den fantastiske udsigt fra deres hus.

P1010251

Klokken 19 satte vi os til bords, og så glemte jeg alt om billededokumentation af min lørdag. Vi snakkede, vi hyggede os og jeg fik strikket noget på min fars strømper.

P1010252

Klokken var over midnat, da bilen drejede ind på gårdspladsen igen. Der var ingen problemer med at falde i søvn efter god mad, vin og en lang dejlig lørdag.

P1010254

Nu er der købt rundstykker, rugbrød, kage og lun leverpostej til fire jægere, der lige om lidt sætter sig i mandskabsrummet. Det bliver spændende at høre, om gæssene havde luret, at der var jagt i dag, eller om jægerne fik sig nogle gode naturoplevelser og forhåbentlig en gæs eller to til fryseren. God oktobersøndag til dig.

8 kommentarer:

  1. Tusind tak for alle billederne, jeg lever længe på sådan en god dokumentation :)
    Jeg laver oplæg i dag, skal på konference igen (igen), og jeg vil gerne være klar før jeg skal af sted tirsdag, så det bliver en rolig tur, hvor jeg har tid til at se byen (Lausanne) og følge med i andres oplæg også.
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Mette, rigtig god fornøjelse med konference i Lausanne. Jeg ved godt at det må være trættende , men det må alligevel være spændende, når der er tid til at se byerne :-)

      Slet
  2. Ikke bare teksten, men så sandelig også billederne taler sit ganske tydelige sprog. Ingen kan vist være i tvivl om at det har været en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, det var godt at høre :-)

      Slet
  3. Sikken en opfyldt dag, det lyder herligt det hele :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nola, det var en rigtig dejlig dag :-)

      Slet
  4. Du giver lige lang lørdag en hel anden (og bedre) bedtydning :-) Og tak, jeg HAR set, at Ellen vidste, at det var tagrør, du havde taget billede af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, helt klart en bedre betydning og ja, så fik vi lige opklaret den plante :-)

      Slet