lørdag, oktober 18, 2014

Motivation–Igangsætning–Tilbagetrækning

Jeg vågnede ved vækkeurets insisterende kalden, jeg var helt rundt på gulvet. Over otte timer havde jeg sovet, og stadigvæk var jeg træt. Ferie! Jeg har ferie, jeg behøver jo ikke at stå op, selv om vi har lagt flere planer for dagen sammen med sønnen. Jeg ville egentlig gerne træne, inden vi spiser morgenmad, sengen trækker, det er mørkt udenfor, selv om klokken er passeret syv. Jeg døser lidt, mens hjernen kører sit eget motivationsløb,så da uret ringer en halv time senere igen, står jeg op, trækker i træningstøjet og skynder mig ud af døren, inden jeg fortryder.

Jeg kommer vel ca 10 km nord for gården og så må jeg vende om. For to dage siden kunne jeg køre her, i dag tør jeg ikke. Forude venter en å og en bro, jeg kan ikke se, hvor meget vand, der er på vejbanen. Hvad du ikke kan se på billedet er, at vandet går henover vejen henne ved vejskiltet. Og søerne på hver sin side af vejen er altså oversvømmede marker.

20141018_075711

Jeg overvejede at køre ud til motorvejen, men så overvinder mageligheden mig og nu har jeg i stedet for fået vasket op efter aftensmaden, brygget te og fundet opskriften frem på French Toast. Resten af huset sover stadig, så jeg hygger mig ved computeren. Fik jeg sagt, at jeg har ferie! En hel uge, og som sædvanlig holder landmanden jo kun ferie 10 dage om sommeren, så jeg vil hygge mig herhjemme og i denne weekend nyde sønnens besøg. God lørdag til dig.

16 kommentarer:

  1. Magelig - njah du krøb da ikke under dynen igen :) Voksne børns selskab er en gave, som jeg kan se, du også sætter pris på. De har travlt - som vi andre - så en hel weekend er da fantastisk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, voksne børn er en gave, så jeg vil nyde :-)

      Slet
  2. Ferie? En hel uge?? Holddaop... Det er dig vel undt, men jeg er også lidt misundelig :)
    Jeg kom hjem fra konference sidste weekend, har arbejdet ret meget her i uge 42, har lige sendt manden min mod Doha og en konference dernede (derude?), og når han kommer hjem om en uges tid, så tager jeg i sommerhus for at skrive en rapport færdig. Mig. Helt alene. I min. 5 dage.
    Min mor siger, vi passer til den der gamle Povl Kjøller sang fra 1972: Når min mor kommer hjem, så er min far lige gået... Godt ungerne er så store nu, så de (langt hen ad vejen) kan klare sig selv.
    Go lørdag til sig også, i familiens skød :)
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, håber I finder tid til at mødes bare en gang imellem :-) God rapportskrivning.

      Slet
    2. Jeg husker mest sangen med Trille, og vidste slet ikke, at Poul Kjøller havde noget med den at gøre: http://www.musikbrevkassen.dk/#post570

      Slet
    3. Jeg har en fornemmelse af, at han havde en finger med i alt, hvad der foregik for børn, den gang i 70'erne, så jo, han skrev og hun sang :)
      Mette

      Slet
    4. Hanne, og jeg kan kun huske den som en Poul Kjøller sang, havde glemt at Trille sang den :-)

      Slet
    5. Mette, Poul Kjøller var med overalt :-)

      Slet
  3. Det er da helt uhyggeligt så meget vand, I har fået der nordpå.
    Dejligt med ferie og søn hjemme på besøg. God ferieuge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty, ja der er godt nok vådt heroppe.

      Slet
  4. God lørdag og god ferie uge. Hold nu op der er meget vand i det skønne nordjyske - sikke der er kræfter i vores natur.

    Jeg har ferie fra arbejde men skal til eksamen. Om få dage og der skal afleveres noget ellers kommer jeg ikke op til eksamen. Det er som sædvanligt skubbet til sidste øjeblik ;-) Så nogle af dine blogindlæg - hvor du har skrevet SKRIV SKRIV - har været mental støtte til at få min rumpe i sædet på denne skønne lørdag.

    Nu er det pausetid og jeg vil gå en tur for at friske hovedet op til endnu en runde.


    God weekend og KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette og rigtig god opgaveskrivning, det er godt at du også kommer ud en gang imellem :-)

      Slet
  5. Uha, I er slemt ramt deroppe - vi følger med i nyhederne ... I er oven i købet blevet lovet mere vand. Som Jørgen lige harcelerede lidt over, blev der sagt, at I har 'chance' for mere regn ...
    Jeg synes godt, man kan se, at der ligger vand på vejen, og det var klogt af dig at vende om - ingen grund til at komme i aviser og andre medier som den klump, der liiige skulle se, om ikke den gik ;-)
    God ferie! Den er dig vil undt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, jeg tror også jeg trænger til ferie :-) ja jeg vil hellere se risiko for sol :-)

      Slet
  6. Go ferie til dig Lene, min er brugt nu, har besøgt søn og svigerdatter i Dubai, det var dejligt at se deres hjem, og have privat guide, en stor stor oplevelse 😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette, det må have været en fantastisk oplevelse. Håber vi kan finde tid til at mødes, så jeg kan høre om din ferie :-)

      Slet