onsdag, oktober 29, 2014

STILLE STRIK

Herhjemme hører jeg sjældent musik eller radio i det hele taget, så når jeg strikker er det enten i stilhed eller med en serie kørende  med lav lydstyrke. Stille kunne man ikke betegne lydstyrken i går aftes, men der blev strikket, der blev grinet, der blev snakket, der blev spist kage og drukket te og kaffe. Inspiration til nye strikkeprojekter var overalt, det var jo nærmest en strikkeopvisning både på levende modeller og med alle de strikkeprojekter, de skønne kvinder sad med rundt omkring ved bordene. Jeg fik hilst på mennesker, jeg har fulgt på blogge, for selv om jeg ikke har en strikkeblog, så synes jeg, det er sjovt at følge med på andre mere produktive strikkeres blogge. Især hvis der også er lidt om dem selv, så det ikke kun bliver strik, det handler om. Ella og Liselotte, som var de to første bloggere, jeg læste, fik jeg også snakket med. De to har været med til at forme min blog, for hos dem fandt jeg en livsglæde og en fokus på det skønne i hverdagen, og det var det, jeg også ville med min blog. Strikkeglæden genopdagede jeg gennem dem og alle de mange andre blogge, som jeg gennem årene er komemt til at læse. Jeg har gennem alle jer fået stimuleret min lyst til at læse, til at se nye steder af Danmark eller verdenen. Jeg har læst om nyheder, før jeg så det på fjernsynet eller hørte det i radioen. I har udvidet min horisont, jeg har fået sparket til mit sprog, jeg er blevet klogere på ord og grammatik – og det på den lattervarme måde. Jeres evner til at fotografere – den rigtige vinkel, det rette øjeblik, det bedste lys – alt sammen er lagret og tilsammen gør denne sammenkogte bloggerret mig glad.

Det er arbejdstid nu, men jeg glæder mig til en lille times stille strik i eftermiddag, når jeg lander hjemme i sofaen igen. God onsdag til dig.

P1070332

20 kommentarer:

  1. SMuk refletion over de gode og givende oplevelser blogland beriger os med.
    God dag hos dig Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, blogland er berigende :-)

      Slet
  2. Skriver under på alt det gode som følger i kjølvannet av blogging. Derfor er det vanskelig å slutte med det også.
    På den strikkecafe´en skulle jeg gjerne vært. Vil jeg tro var en stor inspirasjon.
    Hygg deg med strikketøyet i ettermiddag og ha en finfin onsdag Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth, du vil helt sikkert nyde den cafe :-)

      Slet
  3. Jeg har det lige modsat, hvis jeg skal høre nogeet, så skal det være radio - jeg ser aldrig serier, mens jeg strikker. Jeg kan finde på, at strikke mens jeg ser en serie, men det er noget andet - der er serien det vigtige ;) men det er faktisk sjældent jeg ser tv om dagen. (eller pc/ipad).

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, jeg ser også og så strikker jeg imens :-) men lige nu er der f.eks helt stille i huset og jeg nder det :-)

      Slet
  4. Det var hyggeligt at møde dig. Her bliver der hørt lydbøger under strikningen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, hvor var det godt at du kommenterede. For jeg var inde på din blog i går, som jeg tidligere også har læst, men så blev jeg i tvivl. Jeg syntes nogen andre havde kaldt dig Laila i aftes og det stemte jo ikke med bloggen :-) Det var hyggeligt at møde dig og det med lydbøgerne overvejer jeg :-)

      Slet
  5. Du beskriver så smukt det, jeg også oplever gennem blogland. Det har ganske enkelt gjort mit liv rigere på så mange måder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er så dejligt :-)

      Slet
  6. Blogland er i sandhed et dejligt land.

    SvarSlet
  7. Jeg får sådan lyst til at strikke, når jeg læser sådan en historie, og når jeg ser på garnudsalg.dk, og når jeg ser de flotte resultater rundt omkring. Men jeg har fuldstændig mistet evnen til at sidde med et strikketøj, selvom jeg har strikket rigtig meget i mine yngre dage.
    Dine tanker om horisontudvidelsen ved at læse blogge kan jeg kun skrive under på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, mon ikke du kunne komme i gang igen, hvis du sad i sådan en flok? :-)

      Slet
  8. Man kommer bestemt ikke fattigere ud af et visit i Blogland. Det kan jeg kun tilslutte mig. Man får udvidet horisonten og det er så utrolig dejligt :-)

    Tak for i går. Jeg nød - som altid - dit selskab og dine kloge ord omkring vores skønne unger. Ordene luner jeg mig ved i dag, hvor de sammen med strik og kaffe gør en smuk onsdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Liselotte, jeg tænker tit med glæde på den journalist, som skrev om din blog :-) Hvor er jeg heldig at jeg kender Blogland.
      Og selv tak, og nu må vi snart få fundet en dag, hvor vi kan hygge os med strik, te/kaffe og masser af snak :-)

      Slet
  9. Man kan uden at anstrenge sig godt forestille sig den summende aktivitet til en strikkeaften, - og ærgre sig en lillebitte smule over, at man bor så langt væk fra Gug....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, sidste gang sad jeg ved siden af to, som kom fra Århus :-)

      Slet
  10. Det er et forunderligt univers, det her blog-land! Lyder som en superhyggelig strikkecafé!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, man får så meget tilbage, også på strikkecafeen :-)

      Slet