onsdag, oktober 08, 2014

DENGANG–I DE GAMLE DAGE

Dengang jeg var 19 år og arbejdede som ufaglært sygehjælper i Oxford.

Dengang hvor jeg som en af mine rollemodeller havde min engelsklærer fra gymnasiet, og hun gik altid i Burberrytrenchcoat.

Dengang havde jeg ikke råd til sådan en, men til gengæld købte jeg en anden slags trenchcoat og følte mig rigtig engelsk og smart.

Nu har datteren snuppet frakken, den klæder hendes nye look, hun ser supersmart ud. Hun har også annekteret prinsessenederdelen og fekjolen fra klædudkassen. Prinsessenederdelen stammer fra mormors klædudkasse og er oprindelig nederdelen fra mormors dimittendkjole fra seminariet. Fekjolen er egentlig min lange konfirmationskjole, som jeg syede om til lårkort kjole. Jeg brugte den inden under en hjemmesyet lang sort fløjlsnederdel med lang slids, så man kunne se de lange hvide støvler. Jo jo jeg følte mig rigtig smart den gang. Nu er jeg spændt på hvordan datteren vil redesigne dem. Jeg elsker, når tøj, jeg har gemt, bliver brugt. Jeg elsker også, at datteren godt vil med i biografen, jeg glæder mig. God aften til dig.

12 kommentarer:

  1. Spændende - mon vi får lov til at se?
    God fornøjelse med biografen i det gode selskab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, jeg ved ikke om vi får lov at se, det bliver nok først, når datteren er tilbage i Kbh :-)

      Slet
  2. Jaja - alt vender tilbage :-) Hyg jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det gør det nemlig :-) og tak

      Slet
  3. Ja de gode gamle dage, sjovt det tema er også kørt i mange skoler, hvor de har leget "gamle dage", herligt med genbrug i flere generationer Lene. Ha´ en god aften - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, tak, der er en del af vores tøj, der har fået nyt liv :-)

      Slet
  4. Jeg er ganske imponeret over, at du har gemt alle de ting. Det må være så sjovt at se dem i brug igen, - måske på en ny måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er så faktisk et problem for mig, fordi jeg har alt for meget gemt i skuffer, skabe og på loftet :-)

      Slet
  5. Åh hvor godt....mon vi får et billede ???? Måske det er nu jeg skal på loftet efter klæd ud kassen....måske en eller anden kan være i min konfirmations kjole.... (jeg kan IKKE)...

    Go´ dag herfra. Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Joan, jeg kan heller ikke være i mine gamle kjoler og frakker :-)

      Slet
  6. Jeg havde også sådan en frakke...ikke en Burberry, for det kunne pengepungen ikke klare...men hvor var jeg glad for den :-)
    Lige nu bruger Ditte min mors "pels" ...det er så dejligt når ting gemmes og genbruges :-)

    SvarSlet
  7. Skønt, når det gamle tøj kan bruges igen! Jeg ser med stor fornøjelse "Skattejægerne" hvor min gamle konfirmand Pauli Tvilling finder gamle kjoler til sin butik FN 92 (opkaldt efter hans farfars kutter)

    SvarSlet