lørdag, oktober 18, 2014

SØVNIG LØRDAG

Selv kameraet var så søvnig, at det nægtede at stå op (åbne sig), det manglede vist opladning af batterierne. Sønnen og jeg har været nordpå, først kørte vi dog til Aalborg og fik købt lækkert regnsæt til den cyklende lærer. Dernæst blev næsen vendt mod nord og Hirtshals. I mine gemmer lå to fribilletter til Nordsøen Oceanarium, de skulle bruges senest om en måned. Det blev mor-søn aktiviteten i dag. Vi nød at gå rundt og se på hajer, sæler, fisk i stimevis og en enkelt klumpfisk eller to. Det kan ikke hamle op med Den blå Planet i farvestrålende fisk, men der var nok at se på. Det blev også til en god frokost på deres cafe, og vi er så mætte og trætte nu, at den ene af os har smidt sig på sofaen med filmkiggeri, og den anden tør ikke smide sig af frygt for ikke at komme op igen. Der skal handles ind til aftensmaden, inden jeg helt falder sammen. Det nyttede  ikke at køre inden om Brønderslev for at handle ind, for den vej kunne jeg jo ikke komme hjem, så nu slår jeg to fluer med et smæk. Jeg kigger til sommerhuset og handler ind i sommerlandet.

20141018_075910

morgenstemning i det våde Nordjylland

14 kommentarer:

  1. Vand og fisk har altid været højt på vores liste, når vi har skullet på ferie eller andre ture. Det giver sådan en dejlig ro. Og en mor og søn dag er altid dejlig. Fortsat god søndag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, vand og fisk er sært beroligende at se på :-)

      Slet
  2. Jeg forstår ikke, hvorfor du igen og igen bliver fanget i mit spam-filter. Nu har jeg igen skrevet, at du ikke er spam, så håber jeg, at du får lov.

    Det er dejligt, at man kan få en hyggelig dag sammen med sine voksne børn. Det nyder jeg også meget. Min datter er hjemme i denne weekend, både pga fødselsdag, men også for at få lidt ro til at skrive speciale.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, specialeskrivning må helt klart være godt at skrive hjemme hos mor :-) Og jeg synes ellers jeg opfører mig pænt, men jeg bliver konstant fanget i spamfælden, øv

      Slet
  3. Dejligt med en god mor-søn dag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det var rigtig dejligt :-)

      Slet
  4. Nu må det vist snart være nok med al den regn, så markerne kan blive drænede igen.
    Jeg tror din landmand er vældig glad for, at han blev færdig med kartoffeloptagningen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det har heldigvis ikke regnet så megt i dag, men ja han er meget glad for at være blevet færdig inden denne uges regnvejr :-)

      Slet
  5. Vi kunne næsten være stødt ind i hinanden så - jeg gjorde nemlig Ålborg midtby usikker denne weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pollyanna, det kunne være have været hyggeligt at mødes :-)

      Slet
  6. Det lyder ganske hyggeligt med mor-søn-hygge. Jeg har også nydt min efterårsferie med forskellige konstellationer af mine børn. Og nu er det desværre slut! Altså med ferien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, dejligt at der har været tid til at være sammen med børnene. Du har jo en hel flok inklusive børnebørn 😊

      Slet