mandag, oktober 27, 2014

HVORFOR??

Det irriterer mig, at jeg ikke kan regne ud, hvorfor jeg ikke kan kommentere hos de fleste selvstændige blogge. Jeg kan ikke få lov til at sige tillykke med bryllupsdage eller fødsler eller … Og jeg ville så gerne vide hvorfor, kan jeg gøre noget for at ændre det faktum?  For de fleste får så mange spamkommentar, så jeg forventer ikke, at man kigger sin spambunke igennem, før den slettes. Til gengæld har jeg ikke lyst til at ændre på, at jeg nu i flere dage ikke har fået en eneste spamkommentar! Måske er jeg nu at sammenligne med alle de andre spammer, så de lader mig i fred?

Lige nu sidder jeg og sukker over mig selv. Det er som om jeg ikke er blevet spor ældre erfaringsmæssigt på de 37 år siden jeg var 20! Jeg havde ting, jeg skulle nå sidste feriedag, ting, der skulle gøre at denne uge ville starte godt. Jeg nåede lidt, hvorefter resten af dagen forsvandt i min sofa sammen med to bøger. De var gode, det var de. Og det sjove var at i begge bøger var der en, der hed Cressida. Jeg har aldrig mødt det navn før, og så møder jeg det i to vidt forskellige bøger. Læsekredsen af Elisabeth Noble rummer ikke de store spændinger, den er en hyggelig bog om forskellige kvinders liv gennem et år og deres sammenhold i læsekredsen. Søster af Rosamund Lupton er lidt af en gyser, som jeg var nødt til at kende slutningen på før sengetid. Så måtte jeg leve med, at min arbejdsuge ikke startede på den mest velforberedte måde. Til gengæld strøg arbejdsdagen af sted, jeg havde dagafsnittet, og alle mine patienter endte med at blive indlagt, fordi de skulle videreudredes. Jeg fik endda en knuser af en af patienterne, det er godt med frynsegoder. Nu vil jeg tage mig alvorligt sammen og få bevæget kroppen ud til bilen, så jeg kan få trænet LOOP. For i morgen har jeg ikke tid, jeg skal nemlig på strikkecafe, jeg glæder mig, og det behøver jeg ikke spørge mig selv om, hvorfor jeg gør det, det ved jeg: masser af strikkeglade kvinder, masser af inspiration og snak, det er ren livsglæde.

25 kommentarer:

  1. Jeg aner ikke hvorfor der er nogle wp bloggere på egne domæner, vi ikke kan kommentere hos længere. Jeg har været i kontakt med Eric fra Dette og hint, og han fik fikset så jeg igen kunne kommentere hos ham uden problemer, men det er ikke noget vi kan gøre noget ved, det er blogejeren der skal gøre noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg troede faktisk dit problem var overstået, men det kan jeg så forstå det ikke er.

      Slet
  2. Både Blogger og WP lever simpelthen deres eget liv! Lige nu er det Mia, der skal godkendes hver gang af mig, selv om hun har kommenteret hos mig i årevis. Næste måned er det måske en anden, der ryger i fælden hver gang i en periode. Det er virkelig underligt, er det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er meget mærkeligt, jeg skal godkendes hver gang hos Hanne og hos dig har der aldrig været problemer, i hvert fald har jeg ikke mærket til det.

      Slet
  3. Jeg kan ikke hjælpe dig med dit 'hvorfor', jeg kører jo som anonym alle steder, så jeg oplever til gengæld, at der lukkes mere og mere af for anonyme. Sikkert af en rigtig god grund, fordi der er nogen, der misbruger det.
    Til gengæld vil jeg gi' dig ret ift. bogen 'Søster'. Den slugte jeg også i løbet af kort tid, for den var bare go'. Og så glædede jeg mig til næste bog, det desværre ikke levede op til forventningerne, så den fik jeg ikke læst :(
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, jeg vil prøve om jeg kan kommentere anonymt. Og ja jeg ved at mange lukker for anonyme kommentarer for at dæmme op for spam. Jeg har så valgt i stedet for ikke at få besked via mail, når der kommer kommentarer. Det betyder så, at jeg sommetider overser, at nogen kommenterer på ældre indlæg

      Slet
  4. I dag røg du lige ind på min lystavle, men til gengæld forsvandt min kommentar, da jeg forsøgte at kommentere her - nu prøver jeg igen.

    Jeg kan se dig for mig, når du med håret strittende i alle retninger lige skal læse slutningen på din krimi inden sengetid ;) bøh

    SvarSlet
    Svar
    1. Æv Helle, det går altså også den anden vej. Mit hår stritter, men det skyldes nu voks ;-)

      Slet
  5. Jeg har oplevet det flere steder, også her hos dig, nu trykker jeg på vis eksempel først, så plejer det at gå. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Lykke, hvor er det bare træls, når det ikke fungerer.

      Slet
  6. Det er så irriterende, på hver sin facon....både med de rigtige spam kommentarer, men endnu mere, når faste kommentatorer opfattes som spam.
    Jeg aner heler ikke , hvad man kan gøre ved problemet...hos mig er det Indimellem Marianne og Skau &Co der ryger i min spam og det opdager jeg ikke altid, for jeg sletter uden at gennemgå kommentarerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, jeg har endnu ikke opdaget nogen i spamfilteret, men jeg sletter også uden at se på dem :-)

      Slet
  7. Altså det der spam-halløj aner jeg intet om. Jeg ved ikke engang, hvo min spam-indbakke er, og kan derfor ikke slette nogen.
    Jeg var i gang med Lupton, men gik i stå få sider inde (nok fordi det ikke var en lydbog....), men jeg må da vist give den en chance til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, vil du vide det? Oppe i venstre hjørne trykker du på det orange B, herefter trykker du på den pil der er lidt til højre for orange skrivknap, så kommer kommentarer frem som en mulighed. Når du trykker kommer alle udgivne kommentarer frem og ude til venstre kan du så trykke på spam.
      Og giv Lupton en chance mere :-)

      Slet
  8. Jeg har desværre de samme problemer med ikke at kunne kommentere. Så træls. Jeg har dog fundet ud af, at jeg nogle steder ( men altså ikke alle) kan kommentere, hvis jeg skifter til Explorer i stedet for Chrome. Men så skal jeg gøre det, før jeg kommenterer, for har jeg først prøvet forgæves via Chrome, så går det heller ikke efterfølgende med Explorer. Jeg aner ikke, hvorfor det er sådan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, øv, jeg har ikke Explorer, bruger chrome på de stationære computere og Safari på min bærbare.

      Slet
  9. Fruen er inde på noget ... men omvendt af min oplevelse: Jeg kunne pludselig ikke kommentere hos Eric, men da han foreslog mig at skifte til Chrome, løste det problemet. Jeg har ikke brugt Explorer siden, og jeg har overhovedet ikke haft problemer med at kommentere. Der er også visse websider, der ikke fungerer rigtigt, hvis man bruger Explorer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, men jeg bruger ikke explorer, så det løser det heller ikke :-)

      Slet
  10. Nu er vi også ude på mit overdrev. Jeg oplever en gang imellem, at min kommentar forsvinder ud i den blå luft, når jeg trykker send; især når jeg ikke har fået den "sikkerhedskopieret" først. Jeg ville ikke vide, hvad jeg skulle gøre på min lille blog, så jeg håber bare, folk finder ud af en metode.
    Jeg har også læst "Læsekredsen" - faktisk i min læseklub :-) Jeg syntes godt om den, selvom jeg nok synes, at nogle af problemstillingerne var lidt (for) fantastiske, så vidt jeg husker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, øv at det skal være så besværligt.
      Enig i at det er ret fantastisk at en så lille gruppe møder så mange problemstillinger :-)

      Slet
  11. Hanne, jamen jeg ved slet ikke om du kan hjælpe, men tak for buddet :-)

    SvarSlet
  12. Hejsa Lene

    Du har da fået smidt en kommentar hos mig :-) Til gengæld var du røget i spamfiltret, men eftersom jeg faktisk ingen spam får længere, kigger jeg efter, hvad det er, og fandt dig. Nu når du således er godkendt skulle der ingen problemer være, og er ikke alligevel, fordi jeg tjekker. Du er meget velkommen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Deborah, jeg tænkte nok at jeg var havnet i spamfilteret hos dig, så det var dejligt at du fandt mig :-)

      Slet
  13. Sært med de kommentarfelter. Jeg er vist snart den eneste tilbage på Smartlog-systemet; men jeg har f.eks. kun mulighed for at kommentere hos http://huskebloggen.blogspot.dk/ som delvis anonym, så hos hende plejer jeg at slutte med et m.v.h. www.farmer.smartlog.dk for jeg synes at noget af det morsomme ved bloggene er at man kan havne på helt ukendte blogge ved at følge kommentarerne rundt i blogland, og den mulighed mistes ved at kommentere som anonym.

    SvarSlet
    Svar
    1. Farmer, og jeg har før skrevet et indlæg om at jeg ikke kan kommentere hos dig, fordi at jeg ikke er på facebook. Jeg har prøvet at finde ud af det via Google+, men det gik heller ikke. Så du skal vide at jeg læser med og gerne vil kommentere, men jeg kan ikke :.-)

      Slet