tirsdag, oktober 07, 2014

TANKERNE I HOVEDET

Egentlig synes jeg ikke, at jeg har noget at skrive om, så måske skal jeg prøve at skrive lidt om nogle af de mange tanker, der ryger gennem hovedet (hvis jeg da kan huske dem)

  • Jeg undrer mig ikke over, at man som optakt til Folketingets åbning sætter spot på dette i min radio. Så kan journalisten da også få en tur til København, og debatten i radioen kan måske også få os andre til at stoppe op og tænke over tingenes tilstand. Jeg undrer mig heller ikke over, at journalister beder lyttere om at skrive om, hvad de gerne vil have, journalisterne bringer med til politikerne, journalister skal jo finde på noget, hvor vi lyttere inddrages. Det er jo så populært med inddragelse. Jeg undrer mig derimod over, at en minister går med på legen og siger, at vedkommende gerne vil høre, hvilket løfte vi allerhelst vil høre ved åbningstalen. I min verden er åbningstalen ikke en ønskeseddel, men derimod et stykke politisk dokumentation af hvad regeringen har af visioner og værdier. Men hvad ved jeg? Og inden I nu kommer for godt i gang, så ville det samme helt sikkert kunne ske, hvis den anden farve havde magten.
  • Jeg er spændt på at høre referatet fra personalemødet, nogen var nødt til at passe patienterne, så de andre kunne komme med til mødet. Og da jeg har haft specialdage og derfor ikke har knoklet med de mange patienter, vi stadig har, så tilbød jeg at være den ene. Vi var fire, som sørgede for patienterne og at lægerne kunne komme af med alle deres beslutninger, som vi så effektuerede. En af mine kolleger har ladet sig inspirere af en anden afdelings system til at hjælpe hinanden i en travl hverdag, og de havde haft en rigtig god debat om de hårde dage, vi har og har haft i et stykke tid.
  • Om nogle timer skal jeg hente min datter, hun bliver hjemme et par dage, og det glæder vi os til. Sønnen har lovet mig, at noget af hans efterårsferie kommer til at foregå herhjemme. Han var i TV2nyhederne klokken nitten i går aftes. De havde et indslag med to skoler, hvor eleverne på den ene aktivt skulle melde sig fra lektiecafeen, og på den anden skole skulle eleverne aktivt melde sig til lektiecafe. Min søn er lærer på den sidste skole, og var med hele tre gange i den lille sekvens fra lektiecafeen. Datterens frisør har vundet en eller anden stor international pris, så vi fik link til en avis’ hjemmeside, hvor vi kunne se datteren få sat hår, mens frisøren blev interviewet. Så kommer man helt til at savne sine voksne børn.
  • Tanker opstår hurtigt, men de tager lang tid at beskrive i ord, og når man så også sidder med lys, hvor der nærmest ingen pærer virker, så kan sådan et indlæg tage lang tid at skrive. Blæsten rusker udenfor, jeg har købt suppe, det passer til sådan en efterårsdag. God regnvejrsaften til dig.

P1010207

12 kommentarer:

  1. Et af de indlæg som jeg tror, Eric ville kalde "småsnak", de er så hyggelige.

    Inddragelse er oppe i tiden, og jeg synes faktisk, det er positivt. På Facebook lægger "22Skammelsen" af og til et spørgsmål op, fx hvad man synes Poul Erik Skammelsen bør spørge statsministeren om i anledning af åbningsdebatten. Desværre kommer fremmedhadet altid til at overtage scenen, og derfor deltager jeg af princip ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, inddragelse er godt, men det var mere det med hvilke løfter vi ønsker os. Jeg synes at regeringen skal lægge det frem som de anser for at være vigtigt, og så kan vi forholde os til det. Så at man stiller spørgsmål, det er fint, men jeg har det lidt svært med ordet løfter, kan faktisk ikke redegøre for hvorfor :-)

      Slet
    2. Faktisk blev mit spørgsmål til statsministeren tage op i 22 Skammelsen i går - det er jeg temmelig tilfreds med. Jeg blev sådan set ikke meget klogere af svaret, men så er det da forsøgt.

      Slet
    3. Godt gået, Hanne :-)

      Slet
  2. Kan det passe, at din søn var i tv igen i morges? De har sikkert genudsendt indslaget. Jeg så en ung lærer og tænkte, at han ligner Lene og at han ligner de meget få billeder, du har lagt op af ham. Jeg sagde det til John - han kunne ikke se ligheden, og han har ikke set billeder af sønnen din. Jeg var næsten sikker på, at det var ham, men tænkte, at det kunne ikke passe - han er jo så ny i faget, men nu tror jeg altså på, at det var din søn, jeg så.
    Ja, man savner, men man bliver da også lidt mere end bare halvstolt, ikke? Det har du god grund til at være - af mange årsager :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det kan meget vel være. Han var i stribet trøje og sad hos en pige og hjalp med lektier :-)

      Slet
    2. Jeps, det var ham, så :-)

      Slet
    3. Ellen, godt set :-)

      Slet
  3. Jeg ønsker også dig en god regnvejrsdag og så ved jeg, at du har noget at glæde dig til med visit af børnene forude. Jeg så ikke udsendelsen, men ellers bilder jeg mig ind, at jeg sagtens kunne kende sønnike :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte, det er jo dejligt at have noget at glæde sig til :-)

      Slet
  4. Mange tanker kommer og går. Spændende at høre om nogle af dine ;-)
    Det er dejligt at se sine børn - også i medierne. I hvert fald når det er for noget godt, som det jo er med jeres børn. Hyggeligt at få besøg i efterårsferien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, tak :-) Og jeg holder først ferie senere, men så kan vi jo hygge os efter arbejdsdagen :-)

      Slet