fredag, oktober 03, 2014

FREDAGSSTEMNING

Weekenden er godt skudt i gang, i dag kunne vi for første gang i denne uge udskrive eller overflytte flere patienter, end der blev indlagt. Undersøgelsesrum er blevet til undersøgelsesrum igen, og der var en rigtig god stemning hele dagen. Det har der også været de andre dage, men det har alligevel været tværfaglige kolleger med røde kinder og trætte øjne, jeg har set på de sidste to dage. Og jeg har jo slet ikke været med fra søndag, hvor det hele startede. Så der er nogen, der trænger til weekendfri og ferie. Vi var flere, der havde tænkt tanken, at vi skulle have noget at se frem til, en havde bagt kage, en anden havde købt rundstykker og jeg købte rundstykker og kage i morges på vej til arbejdet. Vi inviterede alle vores tværfaglige kolleger til at forsyne sig i løbet af dagen. Bagefter kørte jeg til LOOP, så nu er jeg dejlig træt og afslappet. Landmanden er også træt, og hans arbejdsdag er endnu ikke slut, men forhåbentlig kan han holde lidt fri i weekenden. Aftensmaden bliver af den nemme slags, Føtex leverer en færdig bakke kyllingegryde klar til at få hældt fløde over sig og så i ovnen, landbruget leverer de fineste små kartofler, som er kogt med skræl, og vandet fra vandhanen smager rigtig godt dertil.

God fredag aften til dig og billedet er til ære for Fruen i midten, som ville vide, hvad billedet i går viste. Jeg kender ikke planten, men her får du billedet, som det så ud, da jeg tog det.

P1010208

12 kommentarer:

  1. For mig at se er det en tagrør, du har fotograferet.
    Rigtig god weekend til dig her fra det engelske - jeg håber du får nydt den i lige så høj grad, som jeg ved, jeg vil nyde min :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, både for kyndigt svar og for weekendønsker og i lige måde :-)

      Slet
  2. Du trænger da bestemt til weekend. Nyd den i fulde drag, så du kan få ladet op til næste uge - det lyder jo til, at I er "fully booked" for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, tak, jeg satser på at vi nu er nede i normale gænge igen :-)

      Slet
  3. Jeg ønsker dig en rigtig god og afslappende weekend. Jeg skrev en kommentar her for et par dage siden og fortalte, at jeg har lavet et rejseindlæg med fotos af bilen med hus på taget på min blog blandt andet til ære for dig. Da du ikke har svaret på min kommentar, som du altid plejer at gøre, tænker jeg, at du måske har overset den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ilse, tak og tjek lige din spammails, for jeg skrev en kommentar og den er ikke udkommet, kan jeg se :-)

      Slet
    2. Tak Lene. Jeg har nu tjekket alle vegne uden at finde den. Ærgerligt, den er åbenbart forsvundet i cyberspace. ;-(

      Slet
    3. Øv Ilse, nu har jeg prøvet igen to gange, og kommentaren bliver ikke udgivet, så du får den her :-) :
      Jeg er vild med de billeder og hvor må I opleve meget, som vi andre ikke gør, når I kan vågne midt i naturen. Jeg håber du kommer til at bade under et vandfald :-)

      Slet
    4. Mange tak Lene for dine forsøg. Hvor ærgerligt. Det er mærkeligt, hvorfor det pludselig ikke fungerer. Ja, det er en skøn rejseform, og vi oplever meget, når vi ligger deroppe på taget af bilen ... lige fra at være omringet af en stor flok vildsvin, så er det godt nok rart at være så langt oppe ... til at se skyggen af og lyde kronhjorte brøle lige i nærheden om natten ... til at se midnatssol.

      Slet
    5. Ilse, puha, vildsvin, ja så er det godt at være på toppen :-)

      Slet
  4. Det er godt, at der også er rolige perioder ind imellem, - selvom de nok ikke er mere rolige end, at de er helt almindeligt travle.
    God opladning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva og i lige måde :-)

      Slet