onsdag, oktober 01, 2014

JEG HOLDER PAUSE

ja jeg gør. Det må vel også være rimeligt efter 9 timers arbejdsdag på 3 glas vand og en klapsammen rugbrødsmad og uden pauser overhovedet, hvorefter jeg skyndte mig at lave aftensmaden klar herhjemme, så den kun lige skal lunes, når landmanden holder aften.

P1010205

Hvor september måneds første uger bød på få patienter, er det nu over i den anden grøft, der er fyldt op over alt med mennesker, som desværre også er hårdt ramt af deres apopleksi. I dag gav vi trombolyse simultant til to patienter, og jeg glæder mig til den dag, hvor de forskellige tekniske hjælpemidler kan snakke sammen. Vi har udstyr, så blodtryk bliver målt automatisk, det er rart, når man skal måle hvert kvarter i to timer, samtidig med at man også skal andre ting. Værdierne skal dog efterfølgende skrives ind i den elektroniske patientjournal. Tænk hvis de af sig selv hoppede derover, så skulle jeg ikke bruge tid på det. Det tog mig faktisk 20 minutter at få alle dagens værdier ført ind.

P1010207

Men nu holder jeg pause, koraften er aflyst for mit vedkommende, jeg skal helt ned i tempo resten af aftenen, for morgendagens arbejde bliver formentlig af samme kaliber som i dag, dog forhåbentlig med tid til en pause.

P1010209

Dagens billeder er fra gårsdagens morgenvandring og en hund, der forstår at holde pauser.

P1010213

12 kommentarer:

  1. God pause - den er dig vel undt :) Tænk at du kan holde overblikket og bevare roen, det er jeg imponeret over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, overblikket over hvordan patienten har det, har jeg, men overblikket over alle data for slet ikke at nævne resten af afdelingen, den havde jeg ikke. Datamængden fik jeg styr på og lod kooordinatoren om at få puslespillet med hvor hvem skulle sove til at gå op :-)

      Slet
  2. Skønt med dejlige efterårsbilleder.
    Jeg ryster lidt på hovedet over, at vi skal løbe så stærkt i det offentlige. Men jeg forventer ikke, at nogen vil gøre noget ved det.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, forskellen mellem dit og mit job er, efter min mening, at man ved hvad man har i din verden, men at verdenen er uforudsigelig i min verden.For en måned siden havde vi to patienter i en aftenvagt, men vi var seks på arbejde fordi man ikke vidste om der kom 10 patienter i løbet af aftenen, hvilket der indimellem gør. Og i denne travle periode er mine kolleger også syge, sådan som det altid sker når sommer afløses af efterår. der er influenza, forkølelser etc. Vi mangler stadig normeringsmæssigt at få bevilget personale svarende en fuld belagt afdeling, og det gør man også i høj grad andre steder. Efter min mening kan man ikke planlægge sig ud af det her ved at kigge på hvornår kommer der flest patienter, for der er ikke noget mønster. Så vil vi betale for at vi er nok på arbejde, så når det vælter ind med patienter, og så vide, at der også vil komme perioder, hvor vi er for mange på arbejde? De perioder kan være dage og endog uger, men vi prøver at afspadsere, når det kan lade sig gøre.

      Slet
    2. Og Eva, det jeg prøvede at sige med den kommentar var at det burde kunne lade sig gøre i din verden at regne sig frem til at der er for få lærere til børnene, det er måske sværere i min verden :-)

      Slet
  3. Puha, Lene, det er hårdt. Vi talte tit om på arbejdet, at det ville være meget nemmere, hvis man kunne standardisere patienterne i stedet for at standardisere medicinen til dem ... det gælder vist også med dine patienter ...
    God pause. Velfortjent ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, ja tænk hvis man kunne standardisere os :-)

      Slet
  4. Ja nyd pausen Lene, de stille stunder kan vi indimellem længes efter :-)
    Ja, man skulle være hund... Smukke billeder du viser og pas på dig i den ellers travle hverdag!

    Rigtig god torsdag - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, jeg passer på og lader op hjemme, selv om jeg nok burde tage af sted ud og motionere :-)

      Slet
  5. Pauser må der til, specielet i så hård og foranderlig en arbejdshverdag som sygeplejersker har.
    Nyd din velfortjente pause. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge :-) Pauser kan gøre en forskel på en travl dag og en kaotisk dag.

      Slet
  6. Pauser og genopladning skal der til, især i et så travlt og aktivt liv som dit. Man kan næsten blive væk for sig selv i al den travlhed, hvis man ikke giver sig selv lov til at holde pauser og falde lidt ned. Du spurgte i sommer på min blog efter flere fotos af bilen med hus på taget, som jeg og min ven rejser i. I dag har jeg lavet et indlæg med en del fotos af bilen med minicamper på taget. Jeg drømmer lige nu om bjerge, vidder og om at sove midt i naturen igen til foråret. :-)

    SvarSlet