søndag, oktober 18, 2009

STILHED FØR STORMEN

Søndagskoppen er fyldt med te, det sædvanlige søndagsbord med boller og ost og tid til avislæsning blev afløst af en tallerken med A38, bananskiver og mysli. Der skal arbejdes i dag, landmanden er gået ud, en af medhjælperne er kommet for at hjælpe med at rage noget af en endevæg ned. Da huset blev sandblæst, blev det også afsløret, at ikke alle murstene havde det godt, så det går mureren i gang med i morgen.

Herinde føler jeg, at for hver ting jeg tager en beslutning om at smide væk, hober der sig tre bunker op, der skal findes plads til. Noget bliver bare puttet i kasser uden at tage stilling til, om det skal frem igen, og jeg tænker, det må jeg gøre, når det skal pakkes ud igen.

Vi tog os dog tid til at køre til Odder og være sammen med landmandens søskende, børn og børnebørn i går. Vi var 58, da vi var flest, der var en summen af liv og masser af glæde. Landmanden stod for tilberedning af vildt middag sammen med en svoger, som havde skudt fasaner, hare, og rådyr hos landmandens lillebror. Landmandens søstre forberedte ovnbagte rodfrugter og waldorfsalat samt små kartofler. En anden svoger stod for at lave en sovs ud af ingenting, det klarede han med bravour.

Noget andet han også klarede, min dejlige svoger, var en gave til mig. En CD med de første tre år af min blog! Mine børn har ytret ønske om, at min blog blev gemt, så de havde mulighed for at gå på opdagelse i den senere hen. Det er nu klaret for de første år, og senere hen må jeg have opskriften på, hvordan han gjorde det, så jeg kan gøre det selv.

Aftenen i går sluttede med koncert. Hele dagen i går havde der været aktiviteter, så vi så et børnekor, et børneband, et familiegospelkor og gensyn med de yngste af vores børn, den flok som mine børn tilhører, hvor de gav deres nummer med Oh Happy Days. Resten af familien blev på efterskolen til i dag, landmanden og jeg tog hjem, og nu kan jeg vist ikke skrive mig udenom, at der skal tages fat. I dag skal det store ryk foregå, der skal flyttes møbler, dækkes ned og planlægges, hvad vi kunne tænke os at bruge den næste måned fra de skabe, der bliver lukket inde.

Jeg bliver nok lidt fraværende på bloggen og i kommentarfeltet rundt omkring hos jer, men når det bliver december, er jeg forhåbentlig klar til julehygge og julepyntning ;-)

11 kommentarer:

  1. Lykke til med den store renovasjonen...
    god søndag.

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det som en dejlig lørdag sammen med familien :)

    God fornøjelse med din pakken ned, dækken ned o.s.v. det bliver så godt, når det er overstået :)

    SvarSlet
  3. Rigtig god arbejdslyst med jeres store renoveringsprojekt.
    Hvor bliver det fantastisk at kunne rykke ind i de nye omgivelser sammen med julehyggen.
    Der bliver helt sikkert også hyggestunder i "camping-livet" undervejs til målet.

    SvarSlet
  4. Det lyder som en skøn lørdag med familien. Det bliver spændende at få renoveret - glæder mig til du vender tilbage til december og julehygge :)

    SvarSlet
  5. Renovering ta'r altid mere med sig end lige planlagt, og husk det skal være skidt før det bliver godt. Rigtig god arbejdslyst de næste par måneder. :)

    SvarSlet
  6. Ønsker dig en rigtig god dag,og god arbejdslyst i den kommende tid. Vi "ses", når der er tid og en masse nyt at fortælle.
    En cd med din blog...det er da en god idé.

    SvarSlet
  7. Rigtig god arbejdslyst samt held og lykke med projektet. Det bliver dejligt, når det bliver december og alt igen er på plads.

    SvarSlet
  8. Hvor er du heldig Lene med saa stor en familie. Det er ogsaa en gave i forhold til alle boernene, de har hinanden, naar de "voksne" en dag ikke er mere.
    Det er en ordentlig mundfuld, du skal i gang med. Held og lykke :-)

    SvarSlet
  9. Det lyder til i har haft, en rigtig dejlig familie fest tros travhed.Glæder mig til, at
    julehygge med dig i december Lene.

    SvarSlet
  10. Det kan være træls mensdet står på, men hvor bliver det skønt, når I igen kan pakke ud og indtage nyt.

    God fornøjelse så længe det står på :)

    SvarSlet
  11. Tak Ruth, håber også du har haft en god søndag :-)

    Helle, det var så dejlig en dag :-) og det bliver så godt :-)

    Hanne, vi er nødt til at få hyggen med undervejs, ellers bliver det for træls :-)

    Anette, der skal nok blive julehygget :-)

    Tak Jette, og nu er der også kommet renovering af brusekabine på programmet ;-)

    Tak Johanne, den CD er jeg bare så glad for, troede jo ikke det kunne lade sig gøre :-)

    Tak Anette, jeg bliver som et barn, der venter længselsfuldt på december :-)

    Tak Ravheks :-) og det er en kæmpe gave med sådan en familie :-)

    Tak i lige måde Conny :-) mon ikke jeg skal forberede et julebanner ;-)

    Tak Pernille, jeg glæder mig allerede til der står udpakning på programmet :-)

    SvarSlet