mandag, oktober 19, 2009

FORSKELLIGE FORVENTNINGER

Min hjerne kører på højtryk, jeg prøver hele tiden at forudse, hvad mon bliver næste træk.

Landmanden og jeg er forskellige på mange måder, vi er normalt gode til at arbejde sammen; jeg er god til at aflæse situationer, er god til hurtigt at danne mig et overblik og forstå, hvad der er brug for her og nu. Jeg er rigtig god til at assistere, lærer lynhurtigt i praksis, at nu har han brug for det værktøj, nu er der brug for den tommestok osv. Landmanden er rigtig god til at overskue en situation, har en masse praktisk viden, er fantastisk dygtig håndværker og er god til at kunne gennemskue, hvad man gør, når uventede ting opstår.

Jeg ved dog, at vi tænker ikke på samme måde, jeg ved, at landmanden forudsætter, at jeg tænker som han, jeg ved af erfaring, at pludselig skal der ske noget i en vældig fart, og så undrer han sig over, at jeg ikke havde tænkt på at rydde noget væk og i stedet for har koncentreret mig om at rydde noget andet væk. Så jeg har spurgt og spurgt ned i detaljer, så jeg havde en ide om, hvordan tømrerne og mureren skulle arbejde i dag. Jeg har knoklet for at få ryddet arbejdsveje, og jeg er træt lige nu.

Jeg tror, det bliver rart at tage sygeplejerskeuniformen på i morgen ;-)

10 kommentarer:

  1. I sandhed en medarbejdende hustru med streg under arbejdende...håber du også for tid til lige at lægge benene op..

    SvarSlet
  2. Helt ærlig, så tror jeg også, at det vil være en befrielse, at komme på arbejde, men når det hele er færdigt, så bliver du sikkert rigtig glad.
    Din mand er en god håndværker, du er en god sygeplejeske, og når det angår dit arbejde, så er jeg sikker på, at du er god til at overskue tingene, og reagere hurtigt.
    Knus fra
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Lavendel. Der er håndværkere og landmænd overalt, så jeg venter med benopsvinget til i aften :-)

    Tak Vibeke, du har ret, som sygeplejerske kan jeg godt overskue og reagere, det kan jeg også her, men ikke på samme måde som fagfolkene :-)

    SvarSlet
  4. Det er dejligt at komme på arbejde og slappe af indimellem - sådan sagde jeg, da ungerne var små og sådan kan du vist også sige idag :)

    SvarSlet
  5. Det er altsaa noget andet at udfoere det job man er traenet og rutineret i. Jeg kan godt forstaa du traenger til at tage uniformen paa!
    God arbejdsfornoejelse. :)

    SvarSlet
  6. Indforstaaethed er en dejlig ting, naar det fungerer, og en pestilens, naar det ikke fungerer.
    Haaber du faar en dejlig arbejdsdag:)

    SvarSlet
  7. man skal yde for at kunne nyde..... Det bliver godt til sidst som man siger....

    SvarSlet
  8. Helle, jep :-)

    Tak Tina :-)

    Ravheks, og vi fungerer rigtig godt sammen, men jeg skal være på tæerne for at kunne følge med :-)

    Marianne, og vi yder, men nyder det også, forventningens glæde er dejlig :-)

    SvarSlet
  9. Det er noget af et projekt I er gået i gang med. Respekt! Flotte vinduer. Det der med, at skulle gætte sig til, hvad manden tænker, mens man arbejder sammen - uha, det kender jeg :-) Fx. når vi skal flytte et eller andet tungt sammen. Det er bedst at tage det fra den humoristiske side. Ellers går det helt galt. God arbejdslyst - både her og der!

    SvarSlet
  10. Tak Charlotte, humor er den bedste samarbejdspartner :-)

    SvarSlet