onsdag, oktober 14, 2009

I SKOVENS DYBE STILLE RO

Nu er vi hjemme igen, trætte og glade. Datteren og jeg drog sydpå til min far, vejret inviterede i den grad på en skovtur, og min far var med på ideen.


Turen gik til skoven ved Fussingø, vi fandt et sted at parkere bilen, og så gik vi ind i skoven.


Gåturen blev lidt længere end planlagt, men så fik vi tid til endnu mere snak og nydelse af lysets spil i skovbund og blade.


Der var masser af biler ved Fussingø Slot, og datteren mindedes de mange gange, morforældrene tog hende og lillebror med til spændende efterårsudstillinger for børn netop der.


Hjemme hos min far fandt vi æbler i haven, piskefløde i køleskabet og makrondrys i skabet, og så var eftermiddagskagen klar.

19 kommentarer:

  1. Fantastisk farvespil du har fanget dér.

    SvarSlet
  2. Dejlig dag I har haft. Her kommer ingen unge hjem i ferien :(
    Æblekage til aftenkaffen skal vi også ha', det er husbondens ynglingsspise.... og han har selv skrællet og kogt æblerne ;)

    SvarSlet
  3. Uhm det lyder som en rigtig dejlig dag.
    Jeg bliver helt nostalgisk, Fussingø Skov var også min barndoms skovtursskov med madpakker, myggestik og gemmeleg.
    Inspireret af din æblekage, kommer jeg da lige i tanke om at køleskabet gemmer på smuldredej til en bagt æblekage, det er jeg liiige den der er i smuttet i køkkenet for at fremtrylle.
    God aften herfra.

    SvarSlet
  4. Frkbibo, datteren og jeg stoppede hele tiden for at fotografere lyset :-)

    Jette, vi fik kagen i revet udgave,og i morgen kommer sønnen hjem og i weekenden skal vi være sammen med hele landmandens familie inklusiv de unge, vi glæder os :-)

    Tak i lige måde Hanne, den skov er også en del af min barndom :-) Og jeg ville lave smuldredej til en æblekage i aften, men datteren siger nej, det gør vi i morgen, når sønnen kommer hjem :-)

    SvarSlet
  5. Det ser ud som en dejlig skovtur. Jeg har også været på travetur med min datter.
    Uhm æblekage, jeg får lyst til at lave én også :-)

    SvarSlet
  6. Betty, det er skønt med sådan en tur :-) Og nu er vi gået over til lune nybagte boller :-)

    SvarSlet
  7. Skønne, skønne billeder, du har taget i skoven!!!
    Det lyder vel nok som en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er dine billeder fra traveturen smukke og så afrundet med æblekage, det kan næsten ikke blive bedre ☺

    SvarSlet
  9. Tak Lotte, det var en skøn dag :-)

    Anette, tak og aftenen her hjemme med besøg af en af datterens venner og hjemmebagte boller gør dagen perfekt :-)

    SvarSlet
  10. :-) ... enig med de øvrige :-)

    SvarSlet
  11. Det var også en smuk skov. Min datter kommer hjem i morgen. Glæder mig så meget. Men hun har muligvis fået skov nok, da hun har været leder på patruljefører-træning. Æblekage, kan man derimod ikke få nok af :-)Skønt med en ferie, hvor de børnene kommer hjem!

    SvarSlet
  12. Charlotte, og jeg fik lyst til en tur i Dronninglund skov, har ikke været der siden jeg havde en flok FDFer med i silnede regn ;-) Så jeg kan godt følge din datter.

    Det er ren nydelse at få børnene hjem :-)

    SvarSlet
  13. Sikke nogle skønne billeder, Lene! Modlys og træer er noget at det smukkeste. Min søn har fødselsdag i dag - så det er en særlig dag for mig ;)
    Ha' en god torsdag ;O)

    SvarSlet
  14. Kære Madame, hjertelig tillykke med din søn. Så går mindernes dagbog i gang,og du mindes helt sikkert den dag han blev født :-)

    Må du også få en god dag :-)

    SvarSlet
  15. Sikke smukke fotos. Skoven er skøn på alle årstider. Og sikke en æblekage.....

    SvarSlet
  16. En rigtig "bedstemor"æblekage - så bliver det ikke bedre!

    SvarSlet
  17. Hvor har vi gået mange ture i den
    skov, først med vores børn og senere med børnebørn.Det ser også ud til i har haft skøn tur i går, og så hjem til æblekage.

    SvarSlet
  18. Conny, det gør det nemlig ikke :-)

    Conny, det er en dejlig skov, og den bringer også minder frem både for mine børn og for mig :-)

    SvarSlet