søndag, oktober 25, 2009

EN TIME

Når man først kommer i seng ved 4 tiden, så er det skønt at kunne skrue tiden lidt tilbage og så alligevel få en dag ud af det.

Det er trist og vådt udenfor, men jeg hygger mig herinde med lys, computer og boglæsning. Landmanden er kørt efter sønnike, så dagen i dag bliver en dag, hvor jeg både får lov til at føle mig som mor og hustru, men også som datter, for min aften skal tilbringes nede hos min far.


Vores sommerhus og dens omgivelser har fra første gang, jeg så det, givet mig en indre ro. Havet er en kilometer væk, så jeg vækkes ikke af dens susen, men kan komme derned hurtigt, hvis jeg har lyst. Skoven er lige omkring mig, men der er alligevel åbent, så jeg mærker lyset og luften og har jeg lyst til traveture, så er der masser af muligheder.

Nu vil jeg læse de sidste sider af bogen, få ryddet lidt op og så nyde resten af dagen sammen med min søn, min mand og min far.

Ha en god dag.

7 kommentarer:

  1. Hvor er du heldig, at du stadig har din far. Min dode for 10 aar siden, og jeg savner ham ofte. Men jeg fornemmer ogsaa, at du forstaar at vaerdsaette din far, hvilket sikkert er gensidigt.
    Haaber du faar en dejlig dag med dine tre herrer:-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som en skøn søndag du har i vente. God fornøjelse med det hele :)

    SvarSlet
  3. Ja - nyd det rigtigt. Når vejret er sådan her, så er det godt at husene er hule - og at I har nogen at vælge imellem:-)

    SvarSlet
  4. Lyder til at blive en rigtig god dag!!

    SvarSlet
  5. Ønskjer deg ein fin dag saman med dine :)

    SvarSlet
  6. Tak Ravheks, min mor døde for 1½ år siden, så vi er glade for at have vores far :-)

    Tak Anette, håber også du må få en god dag :-)

    Charlotte, og det sidste er jeg taknemlig for, nu hvor varmen ryger i stuehuset for en stund :-)

    Lavendel, nemlig :-)

    Marie, tak :-)

    SvarSlet
  7. Jeg har de samme fødelser som dig Lene, når jeg kommer op til sommerhuset,for midt vedkommende tro jeg det vandet og stilheden, der gør ,at jeg føler en indre ro

    SvarSlet