mandag, oktober 19, 2009

DET SKAL NOK BLIVE GODT

Murene kommer til at stå sandblæste, til foråret kommer, for førend dur det ikke at vandskure, det gør ikke noget, for allerede nu kan jeg begynde at se husets forvandling.


Jeg nåede ikke at tage billeder udenfor i dag, men i går fik jeg fotodokumenteret, hvordan vinduerne var som ”åbne sår” som Peter Olsen vist siger.


Inde i det ene værelse kan man lige nu se den tidligere farve på et drengeværelse, og selvom aftenbilleder med blitz ikke er det mest flatterende, så kan man vist godt se, hvordan de nye vinduer klæder rummet.


Nu er der lagt pap rundt ved de vinduer, tømrerne skal arbejde med i morgen. Klaveret er plastret godt til, møbler står indeklemt i et hjørne i alle rum, så vi har lavet en interimistisk hyggekrog og nyder Hvem vil være Millionær sammen med aftensteen.

14 kommentarer:

  1. py ha byggerod...godt det ikke er mig...men det bliver super Lene.

    Husk lige at tage de der klisterting af vinduerne, så der ikke kommer mærker, der ikke kan forsvinde :-)

    SvarSlet
  2. Det bliver så flot Lene :)

    og jeg siger som Anne - godt det ikke er mig :)

    SvarSlet
  3. Anne, puha og I var midt i byggerod i over et år :-)
    Og mærkerne er taget af indvendigt nu :-)

    Helle, tak og lige pludselig er det heller ikke mig :-)

    SvarSlet
  4. Ja, det skal nok blive meget flot, Lene! De nye bondehusvinduer ser smukke ud. Men det er jo lidt anstrengende at bo i byggerod :-)

    SvarSlet
  5. Det bliver bare så flot, Lene. Bondehusvinduer er smukke og giver en helt anden stemning til et hus.

    Spændende - intet mindre ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg bliver helt misundelig :-) Vi har snakket om at få ordnet ydermurene længe nu.
    Det bliver bare så flot :-)

    SvarSlet
  7. Ja, det var nogle sjove farver, man valgt i 70'erne og 80'erne. Gad vide, hvornår den tendens kommer igen? For det har tendenser det jo med...

    Hvor bliver det flot med de nye vinduer - jeg har ærlig talt aldrig brudt mig om de store, tomme øjne, som I har haft indtil nu. (Ikke en personlig kritik, selvfølgelig ;-)
    Sprosser bryder så pænt den flade.

    Og husk den fortærskede frase, hvis det ser lidt sort ud ind imellem: Det skal være skidt, inden det bliver godt.

    SvarSlet
  8. Pyh, hvor må det være drøjt så længe det står på. På lang sigt bliver det godt.
    Sommetider kan det blive så broget på hjemmefronten, så man synes det er helt afslappende at komme på arbejde, selvom om man også har travlt der.

    SvarSlet
  9. Jeg tro Peter Olsen vil være glad hvis han så dine nye vinduer,jeg har været til et foredrag med ham en gang.

    SvarSlet
  10. Madame, vi er jo så heldige at vi kan flytte i sommerhuset, når det bliver for træls :-)

    Jeannette, de giver en helt anden stemning både ude og inde :-)

    Margrethe, egentlig skulle vi ikke så meget, men da først vi gik i gang med planerne, tog det ene det andet, og vi glæder os :-)

    Ellen, vores børn valgte i 92 for pigens vedkommendelyserødt og tapet med ægte pigemønstre og sønnen blå med tapet i ægte drengemønstre :-)
    Jeg er helt enig i din vurdering af de store tomme øjne :-)

    Betty, det går faktisk helt godt, nu mangler vi blot at rydde kontor og bryggers :-)

    Conny, det tror jeg også :-) det må have været spændende at høre ham.

    SvarSlet
  11. eg er heilt sikker på at det blir flott tilslutt..
    Byggjerot... det er ein overgang og bare å leva med så lenge fikseperioden varer.
    Ha ein fin kveld

    SvarSlet
  12. Tak i lige måde Ruth. Heldigvis er det kun en overgang, og vi er jo kun os to, så det går fint :-)

    SvarSlet
  13. Hvor skønt at læse Lene - held og lykke med det hele, og hvor bliver det godt med vinduerne.

    SvarSlet
  14. Tak sister, det bliver bare så godt, jeg nyder hver dag at kigge på vinduerne :-)

    SvarSlet