onsdag, oktober 21, 2009

DET SKAL GÅ HURTIGT

Jeg havde knap nok sat mig ved bordet, før jeg startede spørgsmålene, er du gravid, har I købt hus, har I andre planer, og så skreg de alle af grin undtagen vores nye tyske læge, som lige skulle have en forklaring på, hvorfor Lene forvandlede sig til forhørsleder af 1. Grad!

Og snart var vi midt i faglig snak. Pludselig hørte jeg to unge kolleger snakke om noget andet. Ørerne stod på stilke, og jeg spurgte, hvad snakker I om? Endnu en gang masser af latter, Lene vi snakker om vinterstøvler købt til de små i Føtex for 129 kr. Så nu ved jeg det ;-)

13 kommentarer:

  1. Skønt, at der er højt til loftet :-D Jeg nyder, når der er en vekselvirkning mellem høje grin og høj faglighed!! Det er sådan det skal være! (Efter min mening - og sådan trives jeg bedst).
    Mht. en sladrebog, så har vi "Æblebogen", som ligger på vores kontor (eller Kernen, som vi kalder det). Den kan vi medarbejdere kigge i, når vi kommer tilbage fra ferie eller mange fridage, og så vil der gerne stå, hvilke pt'er, der desværre er afgået ved døden - om det har været et stille og fredeligt mors, eller hyr. Vi skriver også gerne i bogen, hvis pårørende har været forbi med chokolade, eller de har ringet og rost afdelingen... Der står også de ting, som at Jane har født tvillinger d. 25 aug., og det blev hhv. en dreng og pige, og hun kigger forbi den og den dato. Eller at hvis nogle medarbejdere skal giftes - og det er også i denne bog, vi skriver Tak for barsels-, bryllups- og jubilæumsgaver .... Det giver et ganske godt overblik over de store ting, men selvfølgelig ikke de "mindre" ting, såsom hvor de forskellige køber støvler til deres børn, hvem der er i gang med ombygning af hus mm. ;-))
    Dette var bare en ide, hvis det kunne inspirere?
    Og det er jo bestemt ikke fordi, vi er nysgerrige, vi skal holdes opdaterede, men vi skal bare vide alle de ting!! :-)

    Kærlig hilsen Ditte

    SvarSlet
  2. Forresten så kunne man jo sagtens i sådan en bog skrive, hvor jeres pt'er evt. kommer på genoptræning, eller hvis I eller lægerne har hørt, hvordan det går pt'erne? Eller at Hr. Hansen er kommet hjem og trives med den hjælp, han har fået ... ? Nogle er man jo som plejepersonale nyegerrig efter at vide, hvordan det går pt'erne efterfølgende, men jeg ved ikke, hvor meget I får at vide af den slags?

    KH. Ditte

    SvarSlet
  3. Det lyder nu vildt hyggeligt der i jeres personalerum :)

    SvarSlet
  4. Ooooh at være en flue på væggen dér. Herlige indlæg her på det seneste - ja, hvert indlæg er herligt. Men sladrebogen... FNIS!

    SvarSlet
  5. Det lyder som om, I hygger jer, Lene ;o)

    SvarSlet
  6. Det er bare herligt og sjovt når det faglige bliver krydret lidt med det daglige. Smil og latter skal der til:-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det dejligt når hverdagen på en arbejdsplads rummer plads til høj faglighed krydret med den slags snikkesnakke.
    Modsat er det rigtig rigtig svært hvis snikkesnakken er i højsædet og skubber fagligheden af banen.

    SvarSlet
  8. Ditte, vi har faktisk en bog a la jeres, men du har givet mig nogle tips i forhold til patienters videre færd :-)

    Helle, vi har det så godt :-)

    frkbibo, mon ikke det ville være det første man læste :-)

    Madame,vi hygger os, det er også det, der bærer os gennem hårde dage :-)

    Judith, det er så godt at have dig tilbage :-) Latter og smil får dagne til at være lysere både for personale og patienter :-)

    Hanne, jeg har ikke tænkt over det før, men vi har en god vekselvirkning mellem faglighed og snikkesnak :-)

    SvarSlet
  9. Lene, det var dejligt, at jeg kunne give lidt inspiration :-) Jeg glemte helt at fortælle, at vi jo også bruger bogen på den måde! At vi skriver, når lægerne fortæller, at de har hørt, at pt'en har det godt på genoptræningspladsen, at pt'en er kommet hen på det ønskede hospice eller genoptræningscenter, eller at pårørende el. pt. selv ringer og fortæller, at de har det godt! Hvis man som plejepersonale har været tæt på en pt, så er det rigtig rart at få at vide, at det går ham eller hende godt, at de kom hen på det ønskede sted eller at pt'en desværre er død.....
    Kh. Ditte - glad for at kunne bidrage med noget ...

    SvarSlet
  10. Kære Ditte, du bidrager med noget, hver gang du kommenterer :-)

    SvarSlet
  11. ja det er godt med lange, lange ører! og med søde kollegaer:-)

    SvarSlet
  12. Charlotte, og nu sidder jeg og nynner Gnags :-)

    SvarSlet