søndag, oktober 25, 2009

FRISK LUFT

må der til! Solen besluttede sig for at bryde igennem skyerne, og den lette regn tog sig en pause. Vi skyndte os at tage traveskoene på, og Laika var fyr og flamme. Det ene hop efter det andet måtte til af bare glæde over udsigten til en gåtur. Ingen kunne se at det var en ældre dame, vi tog med os.

Solen fik det smukkeste frem i hybenbuskenes blade og de lettere rynkede bær. Overalt lå der blade, så vi skulle se os for, når vi satte foden i. Kombinationen af blade, jord og regn fremmer mærkelige gangarter; vi har prøvet, at foden pludselig mister fæste, og det er ikke så sjovt, for at sige det mildt.


Nu er der hentet tapas fra den lokale afdeling af Kaas slagteren, søn og far ser western; min far er adviseret om besøg, og det lyder til, at vi skal makke fjernsyn, jeg håber, jeg kan finde ud af det.

En dejlig søndag, det er ganske vist.

9 kommentarer:

  1. Herlig tur for matmor og Laika...
    Her har vore kaldt og surt heile dagen.
    Når eg var ferdig på arbeid, kom og regnet. Lite fristande å gå ut att. Bedre med god fyr i ovnen, ein god stol og eit teppe på...
    Ha ein fin søndagskveld.

    SvarSlet
  2. Herlig med slike høstturer. Vi var ute i regnværet i dag. Herlig.
    Ha ei riktig god uke :)

    SvarSlet
  3. Fantastiske farver der er i dag. Vi kørte fra Søraa og over Vildmosen til Thisted til svigermor og kørte en tur ud i klitplantagerne og til Hanstholm og den nye naturpark Thy og hjem igen her i dag. Heldigvis brød solen igennem, da vi kørte i skoven, så det var vældigt smukt. Tænkte på dig da vi kørte over Vildmosen.

    SvarSlet
  4. Smukt efterårsbillede!

    SvarSlet
  5. Luka og jeg har også slidt på naturen et par timer idag.
    Luften, duften og farverne gør en helt salig i disse dage.
    Jeg spottede også hybenmotivet, men kameraet lå derhjemme. Dejligt at se det her hos dig.

    SvarSlet
  6. En dag med mændene i dit liv, og en omgang frisk luft, er en god opskrift på en søndag.

    SvarSlet
  7. Jeg havde glemt beskrivelsen af, hvor du bor - men jeg tror nok, at vi var tæt på igår :)Jeg skulle nemlig lige en tur til Vesterhavet - for at finde lidt overskud igen.

    SvarSlet
  8. Så dejligt med travetur mellem regnbyger - det har vi også lige gjort :-)

    SvarSlet
  9. Tak for alle kommentarerne :-) Helle, lige nu bor vi i sommerhuset, og det er jo endnu tættere på Vesterhavet :-)

    SvarSlet