mandag, oktober 12, 2009

ET STUDIE I RØDT

Min kære grandkusine, Lizelotte, har udfordret mig til at finde 7 ting i rødt i mit hjem.

Det, mente jeg, ville blive svært, med mindre jeg gik i mit klædeskab og kun fotograferede tøj.

En lille runde i huset afslørede dog flere røde pletter, så klædeskabet nåede aldrig at blive åbnet.


Termokanden, vi fik til vores bryllup.


Tedåsen, som jeg fik fyldt med pernod te af mine elevkammerater efter at brygget spandevis af te til os. Jeg boede på kollegiet i forbindelse med sygeplejeskolen, så vi valgte at sætte os op i mit gangkøkken og lave gruppeopgave i stedet for at sidde i klasselokalet.


Det røde tørklæde på maleriet, vi fik af mine forældre til vores bryllup.


Mappen med min fars slægthistorie, som han lavede , da han gik på efterløn.


De små lyseskærme.


Puden, som vores datter lavede i håndarbejde i 5. Klasse.


De røde pletter på min lille glasvase


Det mørkerøde stof på vores klaverbænk, den stod hos mine svigerforældre, og min svigermor elskede at fortælle historien om hendes lille søn, som var faldet i søvn på den. Den søn, som i dag her på bloggen, kaldes for landmanden ;-)

Stop, stop, det var jo 8 ting!

Hvem der har fået udfordringen har jeg ikke styr på, men fru Kok, Trillemor og Conny kunne måske lokkes til at finde 7 grønne ting i deres hjem.

PS og nu opdager jeg at Tina har udfordret mig til at finde 7 orange ting, gisp, det tror jeg ikke, jeg har, men farvejagten går videre efter arbejde i dag ;-)

11 kommentarer:

  1. Haha, det er en herlig leg, Lene, for den fortæller jo lidt om jer, der er med. Og jeg bliver så rørt, når jeg ser slægshistorien, din far har skrevet til jer børn.

    SvarSlet
  2. Hej Lene. Jeg har også haft en rød opgave og jeg syntes det er en herlig lille leg. Skønt at se dine billeder, og der var da vist alligevel masser af vælge imellem hva.. :)

    Rigtig god mandag og kh
    Henriette ;)

    SvarSlet
  3. vi har nok alle fleire fargar i heimen, enn vi trur...
    Ha ein fin dag.

    SvarSlet
  4. LOL - jeg er glad for jeg kan soerge for du holder dig igang!

    SvarSlet
  5. Det klarede du rigtig flot.
    Slægthistorie er en skat at være ejer af

    SvarSlet
  6. Hvor er det sjovt at se, hvordan de, der tagger, faktisk har ramt noget, der passer til den taggede. Hverken du eller Lizelotte så ud til at have haft besvær med at finde jeres tildelte farver :-)

    p.s. Hjemme hos os er den hjemmesyede pude gul - ellers er det samme mønster, og jeg tror også døtrene er samme årgang (85) eller deromkring.

    SvarSlet
  7. Hold da op jeg troede det var peace of cake at finde syv ting i grønt - tog lidt tid - men sjovt var det! Tak for at du ikke valgte rødt!!! Sjovt at se og læse om dine røde ting. Kram til dig herfra;o)

    SvarSlet
  8. Sikke nogle dejlige ting du viser her på din røde opgave, jeg er kommet med på legen og skal finde 7 blå ting, det må jeg gøre i eftermiddag, nu er jeg lige kort på job

    Knus

    SvarSlet
  9. Du er da grænseløs populær søde Lene, har også udfordret dig, men du slipper.

    Knus og måske ses vi - drager deropad på onsdag.

    SvarSlet
  10. Tænk hvis man sad oppe på en sky og iagttog alle blogkvinderne der pisker rundt med deres kameraer og knipser farver:)
    En rigtig sjov leg der bliver hængende lidt.
    Jeg har taget mig selv i at spotte de farver andre har fået.

    SvarSlet
  11. Madame, den bog er vist også et kært eje :-)

    Tak i lige måde Henriette, når vi først tager luppen for øjet, finder vi røde ting :-)

    Tak Ruth, det er jo det vi har :-)

    Tina, missiom accomplished :-)

    Manna, jeg er så glad for den bog, især nu hvor min fars korttids hukommelse er væk :-)

    Conny, min er 86, så det passer vist :-)

    Fru Koch, og mon ikke du havde fundet noget rødt ;-)

    Pernille, det glæder jeg mig til at se :-)

    Sister, det kunne være hyggeligt, og hvem ved om den gule jagt bliver indledt her.

    Hanne, det er en leg vi alle kan være med i :-)

    SvarSlet