mandag, oktober 12, 2009

DEN SMUKKESTE HIMMEL

er der udenfor, og hvem har så lige sit kamera til opladning, efter jeg havde jagtet det orange islæt i mit hus?

Og himlens farve?

Godt gættet, smuk rød-orange ;-)


Ved siden af mig står en rædselsfuld kasse, jeg ved den har relation til internet og firewall, men spørg mig ikke om tekniske detaljer.


I reolen står børnebiblen, som vi fik af mine forældre, da vi selv blev forældre. Den har været med til mange godnat seancer, og i dag er det stadig den, vi læser juleevangeliet fra juleaften.


Inde på kontoret hænger landmandens orange jagtovertrækskasket, så man kan se ham i skoven under jagten. De skulle jo nødig tage ham for en stor hjort. Og det ømme billede viser en ung nyuddannet sygeplejerske med vældig smarte briller ;-)



Badeværelset kunne levere små orange pletter, først datterens badeblomst,


dernæst bruseforhænget.


Og nede i folkerummet står tomme fantadåser og minder om de mange eftermiddagsmadpakker, der blev smurt i kartoffeloptagningssæsonen.


Jeg fandt lidt mere orange i kassen, der står parat, hvis vi får småfolk på besøg.

Det var 7, nu mangler vi så en udfordring. Den sender jeg til Norges land, Astrid, Ruth og Marie, vil I finde 7 ting i jeres hjem, som er lilla?

6 kommentarer:

  1. Ja sådan kan det gå :-) Men oplades skal tingene jo! Sjov farveleg.

    SvarSlet
  2. Så kjedelig at du ikke fikk tatt bilde av den flotte himmelen.
    Men du hadde nå funnet mange orange ting inne.
    Er jammen ikke sikker på om jeg vil finne noe lilla hos meg. Får se i morgen om jeg rekker det.
    Ønsker deg en god tirsdag :)

    SvarSlet
  3. Charlotte, alle har brug for opladning også et kamera :-) men jeg nød himlen :-)

    Astrid, mon ikke der kommer en anden gang? Jeg håber du finder lidt lilla :-)

    SvarSlet
  4. Lilla farge... det var litt av ein utfordring :-)
    Det er ikkje den fargen som det finnst mest av i denne heimen, men eg skal prøva.....
    Tankane og kreativiteten arbeidar allerede på høgt gir...
    Nå er det arbeid..
    Ha ein fin dag.

    SvarSlet
  5. Fedt Lene - jeg vidste godt den ikke var saa let, men det synes jeg jo bare det bliver sjovere af. :)
    Tak for du legede med.

    SvarSlet
  6. Ruth, jeg har vist valgt den forkerte farve ;-)

    Selv tak Tina :-)

    SvarSlet